پژوهشگاه شتر در نهبندان راه اندازی شود

نخعی با اشاره به لزوم راه اندازی پژوهشگاه شتر در نهبندان، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اجرای هاب شتر این شغل را در این شهرستان احیا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» امروز (۲۹ دی) در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از فعالیت های بنیاد برکت و ستاد در استان اظهار کرد: تاکنون در حوزه اشتغال خُرد کارهای بزرگی انجام شده اما یکی از مشکلات مردم استان ضمانت های بانکی است که پیشنهاد می شود ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی صندوق اعتباری تشکیل دهد تا بروکراسی پیچیده بانکی حذف شود.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ایجاد صنایع بزرگ مادر در استان شد و گفت: خراسان جنوبی ظرفیت های معدنی زیادی دارد و می توان در حوزه معدن و صنعت کارهای بزرگی انجام داد و ورود ستاد اجرایی می تواند برای بخش خصوصی ایجاد انگیزه کند.

 

نخعی با بیان اینکه پرورش شتر به عنوان شغل آبا و اجدادی مردم نهبندان رو به فراموشی بود، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اجرای هاب شتر این شغل را در شهرستان احیا کرده است اما می توان در بحث فرآوری گوشت شتر، شیر و پشم شتر نیز کارهای زیادی انجام داد.

 

وی با اشاره به اینکه پژوهش های علمی در بحث شتر و استفاده‌های آن کم است، درخواست کرد پژوهشگاه شتر در نهبندان راه اندازی شود.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد زیرساخت‌ها در نقاط روستایی خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: زندگی در روستاهای به خصوص در مناطق محروم با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های از جمله آب، جاده و طرح هادی نیمه تمام سخت است.

 

لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات معیشتی مردم

«حسین خسروی‌اسفزار»، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این جلسه مردم را رکن سوم و اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر مردم به صحنه نیایند حتی امام معصوم علی بن ابیطالب(ع) هم باشد خانه نشین می‌شود.

 

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، بیان کرد: باید تلاش شود که مردم به خاطر مشکلات معیشتی زمین‌گیر نشوند چون مردم وظایف خود نسبت به انقلاب را انجام دادند و اکنون نوبت مسئولان است که با توجه به هم‌افزایی بین سران قوا به مردم کمک کنند تا خراسان جنوبی از حالت کم برخوردار و محرومیت در بحث معیشت خارج شود.

 

 

کد خبر 1139298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha