اعتیاد و بیکاری دلیل  اصلی طلاق در نهبندان

بیکی گفت: اعتیاد و بیکاری ۸۰ درصد و بی مسئولیتی زوجین ۶۰ درصد طلاق‌های شهرستان نهبندان را تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (30 دی) در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، اظهار کرد:  طلاق را یکی ازآسیب‌های جدی جامعه  است؛ از ابتدای سال تاکنون 100 زوج‌ در شهرستان به منظور طلاق به دادگستری مراجعه کرده اند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه  میانگین سنی طلاق مردان  35 و زنان  30 سال  است، افزود: میانگین طول مدت زندگی این افراد 8.67 سال است، همچنین از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ زوج‌ در شهرستان به منظور طلاق به مراجع مربوطه مراجعه کرده اند که ۶۰ مورد شهری و مابقی روستایی بودند.

 

بیکی در ادامه اعتیاد و بیکاری را عامل 80 درصد طلاق‌های شهرستان نهبندان عنوان کرد و  گفت:  بی مسئولیتی زوج 60 درصد، فقدان مهارت ‌های زندگی مشترک 50 درصد، مشکلات و اختلالات جنسی 15 درصد، زیاده خواهی 30 درصد، دخالت خانواده‌ها 50 درصد، بیماری‌ها 10 درصد و حبس  زوج 15 درصد  عامل طلاق های شهرستان هستند.

 

وی ادامه داد: 25 درصد افراد متقاضی طلاق سازش کردند که میانگین کشور 16 درصد است، لذا قبل از طلاق، مراجعه کنندگان باید حتما باید از خدمات مشاوره برخوردار شوند.

 

بیکی تصریح کرد: در زمینه کاهش اعتیاد و بیکاری نیاز به همکاری و حمایت هستیم لذا بهزیستی برای افرادی که تقاضای طلاق دارند در زمینه مشاوره هزینه می ‌کند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی با ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه و اجرای برنامه‌های متنوع حداقل برای جامعه هدف خود، باید برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق با همدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند، گفت: آسیب ‌های اجتماعی جایگاه بالایی در رسیدگی و دغدغه‌مندی افراد جامعه دارد که باید یکی از دستورکارهای ثابت جلسات شورای فرهنگی باشد.

 

وی با بیان اینکه برای مدیرت معتادین متجاهر اقدامات خوبی تاکنون برگزار شده است، افزود: در کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد تمرکز شده است.

 

 

کد خبر 1139539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha