حضرت زهرا(س) یکی از ۵ بانوی قدسی است که جایگاه بسیار رفیعی در اسلام دارد

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: زندگینامه حضرت زهرا(س) از تولد تا شهادت ایشان مملو از حوادث اما درس هایی بزرگ است.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان از ارومیه، گفت: حضرت زهرا (س) در نزد مسلمانان، برترین و والاترین مقام بانوی جهان در تمام قرون و اعصار را دارد، به طوریکه پیامبراکرم(ص)، حضرت زهرا را اولین و آخرین سرور زنان در تمام دنیا معرفی کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی افزود: حضرت زهرا(س) یکی از پنج عضو آل عبا است که نسل پیامبر(ص) را ایشان ادامه دادند.

 

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه الزهرا(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد، تصریح کرد: ام ابیها به معنای مادر پدر است، پیامبر اکرم (ص) دخترش را با این وصف می ستود؛حضرت زهرا (س) پس از وفات خدیجه (س) غمخوار پدر و مایه آرامش ایشان بود.

 

این مسوول اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) در مکه به مدت 8 سال در راه پیشرفت اسلام و حمایت از پدر در برابر آزار کفار و مشرکان و منافقان تلاش کرد، ایشان در دره شعب ابوطالب، در کنار پدر آزار و اذیت های شرکان را تحمل کرده و موجب تسلی خاطر پیامبر بودند.

 

بیگی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) همیشه احترام بسیاری برای پیامبر(ص) قائل بودند، با اینکه روابط آنها سراسر محبت و صمیمیت بود اما مانع از احترام و توواضع ایشان نسبت به پیامبر(ص) نمی شد.

 

وی ادامه داد: سوره و آیاتی از قرآن کریم مانند سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت (س) و همسر و فرزندانش نازل گردیده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی با اشاره به برخی از ویژگی های بارز اخلاقی و انسانی حضرت زهرا(س) که در منابع شیعه و سنی، گفت:  پارسایی و قناعت به مال اندک و امکاناتی ناچیز، در عین امکان بهره مندی از بالاترین امکانات،  انفاق و ایثار فراوان در اشیای مورد علاقه و نیاز خویش، عبادت خالصانه و نیایش به درگاه باری تعالی، تبلور حیا و عفت، الگوی کامل پوشش و حجاب اسلامی، علم و دانش گسترده، مبارزات سیاسی و اجتماعی ایشان بعد از رحلت پیامبر(ص) در پاسداری از مقام ولایت حضرت علی(ع) از جملمه ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

کد خبر 1140309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha