دین اسلام اهمیت بسیاری برای خانه داری مادران و محبت به شوهر و فرزندان قائل است

حجت الاسلام عبودی با اشاره به این نکته که اسلام زنان را ابتدا به عنوان مادر می شناسد که بنا است انسان تربیت کنند، گفت: خانه داری و محبت به شوهر و فرزندان بر عهده مادر بوده و این ویژگی ها دارای اهمیت بالایی در اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج به مناسبت گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز زن و همچنین روز مادر از ۲۰ نفر از بانوان شاغل در دانشکده فنی و حرفه ای دختران یاسوج با حضور رئیس شورای سیات گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه فنی و حرفه استان، رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بویراحمد با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» در این آئین ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین میلاد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، گفت قبر مادر محل استجابت دعا بوده، چون روح آنها شاهد و ناظر ما است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان، همچنین رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای شهرستان بویراحمد و رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج برای برگزاری این جشن، اظهار کرد: هرکسی توانایی ادای فضایل و مناقب حضرت زهرا (س) را ندارد، زیرا حضرت حضرت زهرا (س) محور اهل بیت است و در کتاب بحارالانوار علامه مجلسی ورود حضرت زهرا (س) به عنوان نخستین شخصیت بهشت مطرح شده است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید به آیات و روایات در زمینه ائمه اطهار علیهم السلام توجه کنیم، افزود: امام زمان (عج) الگو و اسوه خود را حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می داند.

 

حجت الاسلام عبودی به فرموده امام صادق علیه السلام اشاره کرد و افزود: «نبوت هیچ پیغمبری کامل نمی شد مگر اینکه به محبت، معرفت و فضائل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیش خدا اعتراف کند».

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انبیا و اهل بیت علیهم السلام همگی مرد بودند، ولی حضرت زهرا سلام الله علیها یک شاخصه منحصر به فرد که آن زن بودن ایشان بود، داشتند.

 

وی یادآور شد: وجود حضرت فاطمه (س) باعث شد که همه انسانها حتی ائمه اطهار علیهم السلام از او الگو بگیرند و وجود این شخصیت بی نظیر باعث شد که مقام و شأن زن در یک جامعه مشخص شود.

حجت الاسلام عبودی تاکید کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها اثبات می کند که زن در جامعه می‌تواند در بسیاری از موارد حتی جلوتر از مردان باشد.

 

این مسئول ضمن تاکید بر اینکه شأن و جایگاه زنان بسیار بالاست، افزود: امروز زن باید محور خانواده باشد، ولی کشورهای غربی این گونه القا می کنند که زن ابزاری در دست مردان بوده و حقیقت را وارونه جلوه می دهند و با برهنگی زنان، به آنها به عنوان کالا، جنس در مغازه، فروشگاه ها و دانشگاهها نگاه می کنند.

 

وی ضمن اشاره به این نکته که اسلام زنان را ابتدا به عنوان مادر می شناسد که بنا است انسان تربیت کنند، گفت: مادران بیشترین نقش را در تربیت فرزندان صالح و شایسته در جامعه بر عهده دارند، ضمن اینکه خانه داری و محبت به شوهر و فرزندان بر عهده مادر بوده و این ویژگی ها دارای اهمیت بالایی در اسلام است.

حجت الاسلام عبودی با تاکید بر اینکه باید شان و جایگاه زنان در جامعه حفظ شود، افزود: باید راه و منش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در زندگی زنان جامعه ما به ویژه جامعه اسلامی مد نظر قرار گیرد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین کار برای زنان را پوشش می داند، یادآور شد: پوشش زنان را از هر عیب، نقص، ایراد و چشم طمع حفظ می کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زندگی و آرامش خانواده به زنان برمی گردد، گفت: ولی اینها نافی وظایف مردان نیز در جایگاه آنها نیست، هرچند که بیشترین نقش را در خانه مادران بر عهده دارند و باید به این نقش تاثیرگذار زنان در خانواده و جامعه واقف باشیم.

گفتنی است، در پایان این جشن به همت دانشکده فنی و حرفه دختران شهرستان بویراحمد و با همکاری ستاد نماز جمعه یاسوج برگزار شد، بعد از مولودی خوانی، 20 نفر از کارکنان زن این دانشکده با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 1140382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha