از برگزاری ​جشنواره  فیلم، موسیقی و تجسمی فجر تا اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر

پیرسبزی، با تشریح برنامه های فجر ۱۴۰۰ گفت: جشنواره های بین المللی فیلم ، موسیقی و تجسمی فجر در استان برگزار می شود.

«محمدعلی پیرسبزی» با گرامی داشت چهل و سومین سالگرد طلوع فجر انقلاب اسلامی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: این اداره کل برنامه متعدد و متنوعی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری دهه فجر امسال در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جشنواره های فجر از برنامه های اولویت دار فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، اظهار کرد: چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با سراسر کشور، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان دهه فجر امسال برگزار خواهند شد.

 

وی در ادامه، با تشریح سایر برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر امسال، خاطرنشان کرد: جشن های فرهنگی و هنری فجر در قالب برنامه های ترکیبی در سایر شهرستانها، برگزاری نمایشگاه های انقلاب در رشته های تجسمی، آموزش رایگان هنر، رونمایی از تازه ای کتاب و نشر در استان از برنامه های اجرایی دهه فجر امسال هستند. 

 

پیرسبزی همچنین اجرای نمایش های خیابانی، جشن های مردمی به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد،  همایش نقش مساجد در انقلاب اسلامی، شب های شعر و خاطره انقلاب، تهیه کلیپ های انقلاب و نشر در فضای مجازی، برگزاری محافل انس با قرآن و تجلیل از قاریان و فعالان قرآنی، کارگاه های آموزشی و ورکشاپ ها، دیدار سرکشی از خانواده های شهدای هنرمند، تجلیل از نویسندگان استان و سایر برنامه های متعدد فرهنگی و هنری از اهم فعالیت های پیش بینی شده دهه فجر امسال است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موفقیت های بزرگ هنرمندان استان در عرصه فیلم و نمایش در جشنواره های بین المللی فجر 1400 گفت: فیلم مستند «سرباز شماره صفر»  به کارگردانی محمد سلیمی راد و فیلم  سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق امسال در جشنواره فیلم فجر اکران خواهند شد.

 

وی یادآور شد: همچنین سه اثر نمایشی «خان طلاء» به کارگردانی رضا وفا نیا، «مصریه» به کارگردانی اکبر آئین و نمایش «همه برادران من» به کارگردانی داوود پارسا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرا خواهند رفت.

کد خبر 1141903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha