۶۰۸ طرح رها شده در گیلان / صدور ۵۰۰ مجوز سرمایه گذاری سال آینده

عباسی با بیان اینکه ۶۰۸ طرح رها شده درگیلان وجود دارد گفت: با تامین اعتبارات این طرح ها اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز ( جمعه، ۸ بهمن ) در شورای اداری گیلان که با حضور ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه رویکرد این دولت توسعه عدالت و فساد ستیزی است گفت: امیدواریم با حضور دولت، بخشی از غبار محرومیت را از چهره این استان پاک کنیم و مشکلات این استان پشت  طبیعتش پنهان است.


استاندار گیلان اذعان کرد: برنامه های جامع دولت در گیلان تهیه شده و تلاش خواهیم کرد که کارآمدی این دولت نسبت به دولت قبلی هویدا باشد.



عباسی گره گشایی از اشتغال جوانان را مورد توجه قرار دارد تصریح کرد: پسماند از چالش های مهم گیلان شمرده شده و روزانه شاهد ۲ هزار تن زباله در استان هستیم.



استاندار گیلان اظهارداشت: پسماندها با تبدیل شیرابه ها اکنون معضل بزرگی برای دریا و رودخانه های استان محسوب می شوند.



وی با تاکید بر اینکه برای تهیه زباله سوز نیازمند نگاه ویژه دولت در تامین اعتبارات هستیم ادامه داد: در این حوزه پروژه‌هایی در حال اجرا است که تفکیک زباله از مبدا و تهیه زباله سوز یکی از راهکارهای مقابله با این معضل است.



استاندار گیلان با بیان اینکه جهت راه اندازی زباله سوز گیلان نیازمند ۲۰ میلیون دلار ارزی و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی هستیم خاطر نشان کرد: متاسفانه فاضلاب های استان در رودخانه ها جاری است.




وی به دیگر معضلات گیلان از جمله سنبل آبی در تالاب انزلی پرداخت و اظهار داشت: تشکیل ستاد و احیا تالاب بین المللی انزلی و زرجوب و گوهر رود از مطالبات گیلان است .‌


عباسی با تاکید بر اینکه ۶۰۸ طرح رها شده یکی دیگر از چالش های گیلان شمرده می شود که نیازمند ۷۱ هزار میلیارد تومان است افزود: با تامین اعتبارات در این حوزه می توان از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد.‌


وی به ۸ کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین اشاره و تصریح کرد: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


استاندار گیلان خاطر نشان کرد : استان گیلان قطب کشاورزی و گردشگری کشور محسوب می شود و باید نگاه ملی به این حوزه داشت.



عباسی به مشکلات آب شرب گیلان پرداخت و افزود: تکمیل سدهای نیمه تمام و رها شده لاستیکی، توجه به سدهای گیلان از دیگر مطالبات استان در حوزه کشاورزی است.


وی ادامه داد: استان گیلان به دلیل وقوع بلاهای طبیعی جز ۵ استان نخست کشور است و در این حوزه سالانه دستخوش خسارت های بسیار می شود.


عباسی در ادامه به مسکن ملی اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز گیلان با توجه به سهمیه اعلام شده احداث واحدها را در دست اجرا دارد.‌


استاندار گیلان به عقب ماندگی زیر ساخت های بهداشت و درمان گیلان پرداخت و اظهار داشت: توجه به تجهیزات این حوزه از دیگر خواسته های استان از هئیت دولت است.‌



وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط،  زیر ساخت های شبکه های برقی استان دچار فرسودگی است ادامه داد: تولیداتی چون فندوق، بادام زمینی و چای و برنج از دیگر محصولات استراتژیک استان است که بایستی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.



عباسی اظهار داشت: صدور ۵۰۰ مجوز سرمایه گذاری در سال آینده از دیگر برنامه های گیلان در حوزه اشتغال و تولید است.



وی به ثبت آثار ملموس و ناملموس در بخش گردشگری از دیگر برنامه های که دنبال می شود اشاره و تصریح کرد: احیای ۶ هزار هکتار باغ رها شده چای از برنامه های پنج ساله استان است و ۲۵ درصد چای کشور در داخل تولید می شود.


نمایتده عالی دولت در گیلان اذعان کرد : توحه به کشت دوم برنج و توجه به افزلیش تولید کیوی و ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس از دیگر برنامه های استان است که پیگیری می شود.



استاندار گیلان به ابرایشم گیلان پرداخت و اظهار داشت: ابرایشم میراث کهن و فرهنگی و اقتصادی استان شمرده می شود.



وی با اشاره به اینکه توسعه دانش بنیان و علم و فناوری گیلان و بهره گیری از جوانان نخبه از دیگر برنامه های است که دنبال می شود. خاطر نشان کرد: پنج شهرک کشاورزی و با اشتغال زایی هزار و۴۰۰ نفر در دست اجرا است.‌

کد خبر 1142186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha