اوقاف از اجرای طرح های سرمایه گذاری در موقوفات استقبال می کند

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مستند معرفی موقوفات ایرانشهر توسط یک گروه جهادی در حال ساخت است، گفت: اوقاف از اجرای طرح های سرمایه گذاری در موقوفات استقبال می کند.

«حجت الاسلام محسن مومنی مقدم» مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت تبلیغ فرهنگ وقف در استان گفت: برنامه های تبلیغی فرهنگ وقف، از محل اجرای نیت موقوفات مرتبط و با همکاری هیئت امنا مساجد و متولیان موقوفات اجرا می شود.

 

مومنی مقدم ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی با نخبگان، طلاب و روحانیون، کارشناسان ثبتی و املاک و حقوقدانان از دیگر فعالیت هایی است که برای معرفی و تبلیغ وقف انجام می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اظهار کرد: همچنین نشست تخصصی با جامعه دانشگاهی و شرکت در نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری با هدف معرفی وقف و جذب سرمایه گذار صورت گرفته است.

 

وی افزود: در راستای ترویج وقف، کانال های اطلاع رسانی بقاع متبرکه در پیام رسان های داخلی راه اندازی شده که ضمن اطلاع رسانی از برنامه های بقاع، کلیپ های معرفی وقف نیز از این مجرا منتشر می شود.

 

مومنی مقدم با بیان اینکه مستند معرفی موقوفات ایرانشهر توسط یک گروه جهادی در حال ساخت است گفت: مبلغی از بودجه های دولتی نیز در راستای معرفی خیرین و نخبگان استانی از طریق صدا و سیما اختصاص یافته است.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر اوقاف بیش از آنکه در زمینه ایجاد وقف جدید فعالیت کند در جهت جذب سرمایه گذار، احیای موقوفات و استفاده حداکثری از ظرفیت موقوفات تلاش می کند.

 

مدیرکل اوقاف استان افزود: اوقاف آمادگی دارد که موقوفات خود را با رعایت حفظ اصل موقوفه در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد و به شدت از طرح های سرمایه گذاری در زمینه ایجاد کارگاه های اشتغال زایی، پرورش ماهی، دام، تولید علوفه و غیره استقبال می کند.

 

مومنی مقدم با اشاره به زمین های کشاورزی و املاک وقفی قابل سرمایه گذاری در اختیار اوقاف است اظهار کرد: کسانی که تمایل دارند می توانند جهت اجرای پروژه های اقتصادی خود یا موقوفات را اجاره کرده و به صورت مستقل فعالیت کنند و یا به صورت مشارکتی با اوقاف، پروژه های خود را راه اندازی کنند.

کد خبر 1142213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha