وضعیت کرونا در جهرم نارنجی شد

ارجمند گفت: با توجه به شمار بالای ابتلای شهروندان به بیماری کرونا، وضعیت شهرستان جهرم به نارنجی تغییر پیدا کرده است.

«سید مجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه سرعت افزایش بستری در ابتدای موج ششم بی‌سابقه است، گفت: شهرستان جهرم اکنون در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: سرعت بالای انتقال امیکرون، کاهش استفاده از ماسک و مراقبت‌های بهداشتی، عدم پوشش کافی نوبت سوم واکسن، باز بودن تالارها و رستوران‌ها، تجمع در محیط‌های بسته از جمله کنسرت و سینما، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها، فقدان تهویه در حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو، اتوبوس و قطار، و دورهمی‌های خانوادگی از مهم‌‌ترین دلایل افزایش ناگهانی آمار بستری‌ است.

 

وی با اشاره به اینکه به علت سرمای هوا عملا امکان تهویه مناسب در دارات و بانک‌ها، شرکت‌ها و اصناف وجود ندارد، عنوان کرد: تنها راه جلوگیری از بروز بحران لغو فعالیت‌های غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ممنوعیت جدی هرگونه تجمع از جمله در تالارها و رستوران‌ها، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها و لغو مراسم است.

 

ارجمند همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر شرایط تزریق دز سوم واکسن برای گروه سنی زیر ۱۸ سال وجود ندارد، عنوان کرد: در چند روز گذشته پیامکی از سوی وزارت بهداشت در خصوص دریافت دز سوم واکسن کرونا برای عموم مردم ارسال شده است که با توجه به مشخص نبودن گروه سنی در این پیامک، تزریق دز سوم برای این گروه سنی انجام می شود.

 

در حال حاضر شرایط برای تزریق دز سوم واکسن برای گروه سنی زیر ۱۸ سال وجود ندارد. به محض دریافت دستورالعمل های لازم از سوی وزارت بهداشت جهت تزریق دز سوم برای این گروه سنی، متعاقبا اطلاع رسانی آن از طریق رسانه های شهرستان انجام خواهد شد.

 

کد خبر 1143960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha