تجهیزات وسایل شهربازی مشمول استاندارد اجباری است

قنبریان بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد،با بیان اینکه فعالیت وسایل بازی بدون اخذ تاییدیه استاندارد ممنوع است، گفت: تجهیزات و وسایل تفریحی و وسایل شهربازی ها مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد، برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

 

وی افزود: بنابراین فعالیت اینگونه تجهیزات تفریحی، اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، پارک ها، سازه‌های بادی، آبی و ... بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع است و بهره برداران ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی هستند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: لازم است مراحل مختلف ساخت، نصب و بهره برداری از تجهیزات مذکور تحت نظارت و با تایید بازرسان سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.

 

وی بیان کرد: خارج کردن تجهیزات فرسوده از دسترس عموم، لحاظ کردن استانداردسازی در قراردادها با بخش خصوصی، خرید تجهیزات و وسایل بازی دارای تاییدیه استاندارد، از اقدامات موثری است که در راستای استانداردسازی وسایل بازی باید توسط دستگاه های ذیربط و از جمله شهرداری ها انجام شود.

 

قنبریان گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تعداد 921 مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات بازی استان با هدف حمایت از حقوق شهروندان به ویژه کودکان، توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت های بازرسی انجام شده است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: با توجه به رسیدن به روزهای پایانی سال، توصیه می شود قبل از آغاز فصل بهره برداری، استانداردسازی تجهیزات بازی در برنامه کاری ارگانها و به ویژه شهرداری ها قرار گیرد.

کد خبر 1143998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha