آیت الله «صافی گلپایگانی» یک عالم فرهیخته در جهان تشیع بود

حجت السلام ابوترابی فرد با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی به عنوان یک شخصیت برجسته و عالم فرهیخته در جهان تشیع شناخته می‌ شد، گفت: ایشان عمر مبارک خویش را در راه فهم دین، تبیین معارف قرآن و اهل بیت(ع) سپری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمدحسن ابوترابی فرد» در مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی به عنوان یک شخصیت برجسته و عالم فرهیخته در جهان تشیع شناخته می‌ شد، گفت: ایشان عمر مبارک خویش را در راه فهم دین، تبیین معارف قرآن و اهل بیت(ع) سپری کرد و یک قرن در سایه حیات عقلانی، علمی و توحیدی مایه برکت دانش شد و همیشه دغدغه کسب علم داشت.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از این عالم برجسته بیش از ٨٠ اثر علمی ماندگار به یادگار مانده است، افزود: ایشان مورد احترام مراجع و علمای برجسته‌ای همچون آیت الله بروجردی بود و حدود ١۵ سال در محضر ایشان کسب علم کرد.

 

وی با بیان اینکه همین دانش، علم و بصیرت و فهم مسائل حکمرانی موجب شد تا ٨ سال در مجلس خبرگان رهبری حضور پررنگ داشته باشند، ادامه داد: ایشان دوست شفیق رهبری و بازوی قدرتمند نظام اسلامی بود که این مسئله ثمره شخصیت عقلانی و دینی ایشان است.

 

گفتنی است مراسم بزرگداشت این عالم ربانی در رواق امام خمینی (ره) و با حضور آیت الله «سید احمد علم الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام «سید مصباح عاملی» مدیر حوزه علمیه خراسان و جمعی از علما و مردم ولایت‌ مدار مشهد برگزار شد.

کد خبر 1144320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha