بعد از کرونا مهمترین مسئله دولت معیشت مردم است

متکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت گفت: بعد از کرونا مهمترین مسئله دولت معیشت مردم است و معیشت مردم به تولید وابسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « منوچهر متکی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز( جمعه، 15 بهمن) در مصلی امام خمینی( رحمه الله) رشت، گفت: در دوران پهلوی، وابستگی در تار و پود این کشور تنیده شده بود.


وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم اظهار داشت: استقلال پروژه ای است که مانند دوران بعد از هشت سال جنگ تحمیلی که دشمنان جرات حمله به ایران نداشته باشند.


وی با بیان اینکه ریل های یک نظام و حکومت به دو مولفه نقشه راه و مدیران و کارگزاران نیاز دارد، افزود: اگر نقشه راه و جهت گیری درست نباشد هر جا بروید به ناکجا آباد خواهید رفت.


 متکی تاکید کرد: کارگزاران نظام اسلامی باید به اسلام اعتقاد و التزام داشته باشند و اسلام را نسخه تعالی حکومت و کشور بدانند.


وی خاطرنشان ساخت: در حوزه استقلال سیاسی دشمنان فهمیده اند ما استقلال را با هیچ گزاره ای معامله نخواهیم کرد.


وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم اعلام کرد: استقلال سیاسی باید توسط استقلال اقتصادی و فرهنگی و نظامی پشتیبانی شود.


وی اظهار داشت: استقلال دفاعی و امنیتی تحت فرمان رهبر معظم انقلاب محقق شده است. 


متکی گفت: همانطور که در حوزه دفاعی باید تکیه بر توان داخلی باشد در حوزه اقتصادی هم باید همین تفکر حاکم باشد.


وی اضافه کرد: در هشت سال گذشته شرایطی بر ما گذشته که شعار این بود بی همگان بسر شود بی غرب بسر نمی شود.


وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم گفت: خواستند با کدخدا بسازند اما مذاکره جواب نداد چون جهت گیری درست نبود و از آنجائیکه تولید ناموس اقتصاد است و اگر به تولید توجه لازم نداشته باشیم یعنی اقتصاد نداریم.


وی اذعان داشت: وقتی نان و آب و برق را به برجام گره زدیم در حالیکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد و شرایط کشور را نباید شرطی می کردیم.


متکی یادآور شد: امروز تغییر ریل گذاری در کشور دارد اتفاق می افتد و اکنون غربی ها دارند سیگنالی می دهند که نشان می دهد به نتیجه می رسیم و از طرفی آمریکا لجباز تیم مذاکراتی خود را اخراج می کنند.


وی گفت: اگر در مذاکره از خود ذوق زدگی و شتاب زدگی نشان دادیم یعنی دست خود را رو کرده ایم و دشمن اهمیتی به ما نمی دهد.


وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم با بیان اینکه دولت سیزدهم در مقابله با کرونا کارنامه قابل قبولی داشته است، گفت: بعد از کرونا مهمترین مسئله دولت معیشت مردم است و معیشت مردم به تولید وابسته است.


وی اعلام کرد: آیت الله رئیسی باورمند به راهی است که در آن قدم نهاده است و همراهان ایشان باید کمک کنند نقشه راه خوب تدوین شود.


متکی خاطرنشان ساخت: امروز از نظر سیاسی، نظامی، رویش نسل جوان ما و تولید علمی سرآمد است.

کد خبر 1144708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha