شرایط برگزاری مراسم اعتکاف و فعالیت مدارس با توجه به رنگ بندی کرونایی اعلام شد

استاندار کرمان شرایط برگزاری مراسم اعتکاف، فعالیت مدارس و دانشگاه ها و... را با توجه به رنگ بندی کرونایی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۱۶ بهمن) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه وضعیت ۱۰ شهرستان استان قرمز است؛ بر آماده باش بیمارستان ها و بکارگیری ظرفیت نیروهای مسلح با توجه به افزایش آمار مراجعان سرپایی تاکید کرد.

 

 




استاندار کرمان با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف گفت: شهرهای نارنجی و زرد با ۲۰ درصد ظرفیت مکان برگزاری اعتکاف، رعایت کامل پروتکل ها، نظارت دقیق علوم پزشکی و فرمانداری برنامه ریزی شود اما اگر این شهرها تا هفته آینده در وضعیت قرمز قرار بگیرند، مراسم اعتکاف لغو می شود.

 

 




وی در خصوص برنامه های دهه فجر هم اظهار کرد: فعلاً جشن های محدود با رعایت پروتکل ها برگزار شود اما در خصوص مراسم ۲۲ بهمن وزارت کشور و بهداشت وضعیت را در روزهای آینده اعلام خواهند کرد.

 

 




زینی وند درباره فعالیت مدارس هم با تذکر این نکته که رویکرد ستاد ملی به هیچوجه بر تعطیلی گسترده مدارس نیست؛ افزود: تا شنبه هفته آینده مدارس ابتدایی و پیش دبستانی در شهرهای قرمز(به جز در مناطق روستایی و عشایری) تعطیل است و در بقیه مدارس با بررسی دقیق رییس آموزش و پرورش و مدارس، موضوع بررسی شود.

 

 





وی خاطرنشان کرد: فعالیت دانشگاه ها هم روسای دانشگاه ها با هماهنگی علوم پزشکی و فرمانداری به صورت اقتضایی عمل کنند.

 

 




استاندار کرمان همچنین فعالیت سالن های مطالعه کتابخانه ها را مشمول مدیریت هوشمند دانست و افزود: مدتی به دلیل اطمینان خاطری که حاصل شد محدودیت های هوشمند چندان مورد توجه قرار نگرفت که لازم است اکنون با اوج گیری سویه جدید، تیم های واکنش سریع فعال و محدودیت های هوشمند مجدد اعمال شود و علوم پزشکی و معاونت سیاسی امنیتی ساز و کار تصمیمات اقتضایی را مشخص کنند.

 

 

 

رحمان جلالی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تزریق دو نوبت واکسن و تست منفی پی سی آر را از شرایط معتکفین اعلام کرد.

 

 



بر اساس این گزارش؛ کرمان، فهرج، جیرفت، رابر، بافت، سیرجان، انار، رفسنجان، کوهبنان و زرند در وضعیت قرمز؛ هشت شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 1144953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha