عملیات اجرایی پروژه ۹۵۰۰ واحدی کوی زیتون زنجان آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه ۹۵۰۰ واحدی کوی زیتون به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسئولان استان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه استان زنجان نیاز به 36 هزار میلیارد سرمایه گذاری دارد که 9 هزار میلیارد سهم مسکن ملی است.

 

محسن افشارچی گفت: با توجه به سرمایه گذاری در حوزه مسکن تنها به دنبال ارزش افزوده از ساخت مسکن نیستیم بلکه انتطار داریم مشاورین یک سطح بالاتر بروند و در انتهای کار پیمانکار بین المللی در حوزه مسکن پرورش دهیم.

 

وی یکی دیگر از سیاست های مورد توجه در ساخت مسکن طرح اقدام ملی را به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی خواند و گفت: هیچ مسکنی بدون وجود زیرساخت هایی همچون مسجد، مدرسه، مراکز تجاری، فرهنگی و خدماتی در استان افتتاح نخواهد شد.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به مقاوم سازی خانه های روستایی گفت: 51 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان مقاوم سازی شده است که 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

 

رضا خواجه ای با اشاره به اینکه سهیمه ابلاغی به استان زنجان در مقاوم سازی مسکن روستایی در استان 4400 واحد است، گفت: از این تعداد 3800 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات با بانک ها عقد قرارداد کردند و در مدت چهارسال 20 هزار واحد مقاوم سازی خواهد شد.

 

وی سهم مسکن محرومین در پروژه 9500 واحدی کوی زیتون را 500 واحد خواند و گفت: برای ساخت مسکن محرومین به تعداد 1440 واحد در طرح نهضت ملی مسکن زمینی به مساحت 60 هزار مترمربع تامین شده است.

 

کد خبر 1145333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha