۷۰ هزار واحد مسکونی، سهم استان زنجان از قانون جهش تولید و تامین مسکن

به گفته بیات منش، سهم استان زنجان از قانون جهش تولید و تامین مسکن، ۷۰ هزار واحد است که ۲۰ هزار واحد روستایی و ۵۰ هزار واحد شهری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،  مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه 9500 واحدی کوی زیتون زنجان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن نسبت به استان های دیگر کارهای خوبی انجام شده که موجب گردیده استان به صورت پایلوت کشوری انتخاب شود.

 

مسعود بیات منش با اشاره به اینکه پروژه های نهضت ملی از سال گذشته در قالب قانون جهش تولید آغاز شده است، افزود: 4 میلیون واحد در کشور و 70هزار واحد استان در زنجان ساخته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: 70 هزار واحد در تمام شهرها و روستاها از سوی دولت، بخش خصوصی و تعاون ساخته خواهد شد که از این تعداد 20 هزار واحد در روستا ساخته می شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه امسال ساخت 4 هزار واحد روستایی نهایی شده است، گفت: 12 هزار واحد از 50 هزار واحد شهری توسط بخش خصوصی در 21 شهر ساخته خواهد شد و تاکنون 3 هزار واحد پروانه ساختمانی توسط بخش خصوصی صادر شده است.

 

بیات منش یادآور شد: میانگین سالانه 4500 واحد توسط بخش خصوصی ساخته شده و مابقی توسط دولت ساخته می شود و برای 21 هزار واحد زمین مشخص شده است.

 

به گفته این مسئول، برنامه ریزی وزارتخانه متبوع تقسیم پروژه ها در دو فصل است که از ابتدای سال شروع می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پیش بینی شده که متقاصی بیش از سهمیه باشد و 30 هزار نفر واجد شرایط داریم که در سه فاز پیامک ارسال خواهد شد و این 10 هزار واجد شرایط تشکیل پرونده خواهد شد.

 

بیات منش فضای پیش بینی شده برای 9500واحد سایت کوی زیتون را 106 هکتار خواند و گفت: برای این تعداد واحد مسکونی 3500 میلیارد توسط بانک تامین مالی خواهد شد.

 

به گفته وی، تامین منابع دولتی این پروژه 800 میلیارد تومان زیربنایی و روبنایی خواهد بود. در سایت زیتون و زنگان اولویت در روبنایی فضای سبز، محل بازی کودک، مدارس و بخش خدماتی و تجاری خواهد بود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: ارتقاء خدمات فنی و مهندسی، افزایش توان مهندسی و توجه به پیوست های فرهنگی و اجتماعی و استفاده از فناوری نوین در پروژه های نهضت ملی مسکن مورد توجه است.

کد خبر 1145338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha