اولین جشنواره شعر نماز جمعه به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار می شود

غزوه با اشاره به برگزاری اولین جشنواره شعر نماز جمعه به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: این جشنواره در تمام غالب های شعری از جمله کلاسیک، سفید و نو برگزار می شود.

علیرضا غزوه دبیر علمی جشنواره نماز جمعه  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد این جشنواره گفت: این جشنواره اولین جشنواره ملی شعر نماز جمعه است و فقط در غالب شعر برگزار می شود و تمام غالب های  شعری عبارتند از کلاسیک، سفید و نو و...  در بر می گیرد.

 

دبیر علمی جشنواره شعر نماز جمعه افزود: قریب به هشت هدف برای  این جشنواره مدنظر قرار دارد که عبارتند از: نماز جمعه در آیینه آیات و روایات ، نقش محوری نماز جمع در صدر اسلام ، نماز جمعه حج مستضعفان، جایگاه نماز جمعه در نظام سیاسی و اجتماعی از منظر امام (ره) رهبر انقلاب ، وحدت آفرینی در  نماز جمعه ، ابعاد عبادی  و سیاسی نماز جمعه ، نماز جمعه تربیون نقد و مطالبه گری اجتماعی و نقش خطبه ها در مکتب سازی انقلابی از موضوعات اصلی این جشنواره است.

 

وی در مورد جوایز برگزیدگان تصریح کرد: در بخش اصلی برگزیدگان 3 نفر برگزیده اول تا سوم با مبلغ 10 میلیون تا 8 میلیون مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی در مورد شهدای محراب در جشنواره شعر نماز جمعه ادامه داد:  بخش ویژه شهدای محراب که عبارتند از  ؛ آیت صدوقی، آیت الله دستغیب، آیت اشرفی اصفهانی، آیت الله قاضی، و آیت  مدنی از شهدای محراب هستند که در بخش ویژه با 3 برگزیده 8 میلیون، 6 میلیون و 4 میلیون داریم.

 

وی با بیان اینکه داوران این جشنواره از شعرا هستند اظهار کرد: داوران این جشنواره عبارتند از :علیرضا عزوه، ابوالقاسم حسین جانی، امیری اسفندقه،  ذکریا اخلاقی، محمد جواد محمد زمانی هستند. این برنامه به همت و پشتبانی شورای سیاتگذاری ائمه جمعه و مشارکت مرکز شعر و موسیقی صدا و سیما برگزارمی شود.

 

وی گفت:  در دوره های دیگر رشته های دیگر افزوده می شود که داوران آن نیز متناسب با رشته های شرکت کننده هستند و کتاب جشنواره  در اختتامیه رونمایی می شود.

کد خبر 1145393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha