جشنواره موسیقی فجر یک درگاه دیپلماسی فرهنگی است

دبیر بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر از جشنواره موسیقی فجر به عنوان یک درگاه دیپلماسی فرهنگی نام برد و از رسانه‌ها خواست تا به بخش بین الملل جشنواره فجر توجه کنند تا اعتبار جشنواره بالا برود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر پیش از ظهر امروز یکشنبه 17بهمن با حضور محمد اله یاری رییس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، حسن ریاحی، دبیر جشنواره ، امیرعباس ستایشگر، عضو هیات انتخاب و مشاور اجرایی جشنواره و اردوان جعفریان مدیر بخش بین الملل جشنواره   در تالار رودکی تهران برگزار شد.

 در این نشست «اردوان جعفریان»، مدیر بخش بین الملل سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر  گفت:  کار ما در بخش بین‌الملل از تابستان شروع شد و موارد مورد نظرما درباره هنرمندان شرکت کننده  ایجاد توازن در سبک‌ها و توجه به اقبال بین‌المللی به آنها بود و پاندمی کرونا نیز باعث شد از دعوت گروه‌های بزرگ پرهیز کنیم و گروه‌های  کوچک تر را انتخاب کنیم.

 

مدیر بخش بین الملل سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر   افزود: هفت گروه را برای حضور در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر   انتخاب کرده بودیم که سه گروه حذف شدند و اکنون ۴ گروه در جشنواره داریم.

اردوان جعفریان خاطر نشان کرد:  به خاطر شرایطی که برای هنرمندان افغانستان  پیش آمد  برای پاسداشت هنرمندان این کشور گروه قوایی «نجم‌الدین» را داریم  که در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می روند.

 

مدیر بخش بین الملل سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر  از حضور کشورهای هلند،مصر و ایتالیا  خبر داد و گفت:  در بخش بین الملل جشنواره  فجر یک پیانیست هلندی، یک دونوازی عود و سازهای کوبه از هنرمندان مصری در فرهنگسرای نیاوران و  یک گروه ایتالیایی در تالار  وحدت اجرا  خواهند کرد.

 

اردوان جعفریان  از جشنواره موسیقی فجر به عنوان یک درگاه دیپلماسی فرهنگی  نام برد و از رسانه‌ها خواست تا به بخش بین الملل جشنواره فجر توجه کنند تا اعتبار جشنواره بالا برود.

 

کد خبر 1145432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha