افزایش ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خراسان جنوبی

عابدینی گفت: حجم سرمایه گذاری ها درشهرک ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش را نشان میدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجتبی عابدینی» امروز (18 بهمن) در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 23 شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار داشت: زیرساخت های سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی در این نواحی و شهرک های صنعتی استان فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 717 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر شدند که از این تعداد 334 طرح به بهره برداری رسیده است، گفت: بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

 

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 940 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان صورت گرفته است که اینها برای بیش از 5 هزار و 700 نفر اشتغال به همراه داشته است، افزود: عمده این فعالیت ها در زمینه های صنایع غذایی و بهداشتی، معدنی، فلزی، شیمیایی و نساجی و صنایع نوترکیب است.

 

عابدینی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر 350 طرح صنعتی در حال ساخت در استان داریم، ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال برای بیش از 6 هزار نفر در استان فراهم می شود که از این تعداد طرح 17 درصد در مرحله نصب ماشین آلات است که با راه اندازی طی دو سال آینده بیش از 700 شغل را به همراه خواهد داشت.

 

وی اظهارداشت: حدود 6 درصد واحدهای صنعتی در حال ساخت استان در مرحله تکمیل سالن ها، 10 درصد تکمیل اسکلت، 5درصد نصب اسکلت، 14 درصد دیوار کشی و حدود 48 درصد هم هنوز اقدامی نکردند.

 

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری ها در خراسان جنوبی نسبت به مشابه سال قبل 30 درصد افزایش را نشان میدهد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 13 واحد صنعتی با 330 نفر اشتغال و با حجم سرمایه گذاری 350 میلیارد تومانی به بهره برداری رسیدند.

 

همچنین «مهدی جهانی‌کیا» مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه امسال حدود 40 دوره آموزشی برای بیش از 680 نفر از فعالان واحدهای صنعتی خراسان جنوبی برگزار کردیم، گفت: همچنین مجوز برگزاری دو استارتاپ زرشک و عناب گرفته شده که با فروکش کردن کرونا برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امسال 17 واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی حمایت شدند، تاکید کرد: مرکز تسهیل گری کسب و کار با همکاری دانشگاه آزاد و بسیج در حال راه اندازی است که مشاورین کسب و کار در این مرکز مستقر و سرمایه گذاران را راهنمایی شغلی خواهند کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1145866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha