اختتامیه جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در ساری برگزار می شود

توکلی از برگزاری آئین اختتامیه جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری خبر داد و گفت: این جشنواره در ۶ گام با هدف جریان سازی تاریخ دفاع مقدس در حوزه دانشگاهیان میان دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهرداد توکلی» امروز(۱۸بهمن) در نشست با خبرنگاران از اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز به میزبانی ساری خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این جشنواره زمینه ساز ظهور و بروز گام دوم انقلاب است.

 

دبیر کل اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز کشور به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و کشف استعدادهای هنری و ساماندهی برگزیدگان را از جمله این اهداف دانست و افزود: بنا داریم در قالب انجمن های تخصصی در سطح ملی شکل بگیرد.

 

وی گفت: در گام سوم توانمند سازی و دوره آموزشی است که افراد توسط اساتید ملی و مطرح آموزش می بینند.

 

توکلی ادامه داد : تولید آثار گام بعدی این جشنواره است اینکه هنرمند بتواند اثر خوبی از خود بجا بگذارد.

 

وی تربیت نیروی متعهد و متخصص را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: الگو سازی هنرمندان هدف نهایی این جشنواره است تا با کشف استعدادهای هنری بتوانیم در آینده از آنها الگو بسازیم.

 

توکلی با بیان اینکه جریان سازی نیازمند جریان شناسی است، گفت: بسیج دانشجویی طلایه دار جهاد تبیین بوده است و با قدرت تمام به مرحله اجرایی تر نزدیک می شود و با اعزام به مناطق محروم روشنگری را تبیین می کنند.

 

وی مطالبه گری را از دیگر اهداف این جشنواره بر شمرد و افزود: دانشجو و هنرمند باید مطالبه گر باشند تا در شناسایی ظرفیت ها برای حوزه ارزش گذاری حرف برای گفتن داشته باشد.

 

مدیر هنری و رسانه ای سازمان بسیج دانشجویی کشور با یادآوری برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: این جشنواره در سطح کشور در حال اکران است اما در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هیچ سنخیتی با این ایام ندارد این در حالی است که جشنواره فجر باید الگو سازی شود.

 

وی افزود: در تلاشیم تا بهره گیری از استعدادهای هنری در دانشگاه ها و شناسایی هنرمندان گام های بزرگی برای پیشرفت سطح فرهنگی هنری در دانشگاه ها و جامعه برداشته و با توجه به این رویکرد برنامه های متعددی داشته باشیم.

 

توکلی گفت: محورهای این جشنواره شامل ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و لازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس و بازآفرینی و وصایای شهدای دانشجو است.

 

دبیر کل اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز کشور افزود: سیره شهدا و دانشگاه انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه و بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس از دیگر محورهای این جشنواره است.

 

*دانشجویان مازندرانی ۶۰۰اثر به جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز ارسال کردند

«شهاب شادمند» با اشاره به راهیابی 600 اثر به جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: از این تعداد 450 اثر به بخش داوری راه یافت و 45 برگزیده استانی از مازندران به بخش ملی معرفی شدند.

 

دبیرجشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز بسیج دانشجویی مازندران گفت: این هنرمندان در حوزه‌ های موسیقی، فیلم، فیلمنامه، ادبیات داستانی، شعر، دلگویه و نقاشی به بخش ملی راه یافتند.

کد خبر 1145875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha