ضرورت توجه به جاذبه‌های گردشگری خرمشهر/ دژ خاکی جزیره مینو برداشته می‌شود

وحیدی با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری بسیاری در خرمشهر وجود دارند که باید با توجه و رسیدگی، آنها را احیا و راه‌اندازی کرد گفت: یکی از مسائل جزیره مینو دژ خاکی در ساحل رودخانه اروند است که به تدریج برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «احمد وحیدی» امروز (سه شنبه ۱۹ بهمن) در حاشیه بازدید از شهرستان خرمشهر و دایک مرزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خرمشهر نیاز به رسیدگی بیشتری دارد و می بایست مسائل شهری از جمله مبلمان و سیمای شهری به صورت جدی پیگیری شود.

 

وزیر کشور با بیان اینکه متاسفانه وضعیت آنگونه که باید در این منطقه مطلوب نیست افزود: چند مسئله در این شهرستان وجود داشت که مقرر شد هرچه سریع‌تر رفع شوند، یکی از مسائل دژ خاکی باقی مانده از جنگ تحمیلی در جزیره میتو و حاشیه ساحل اروند است که به تدریج این دژ برداشته خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد و مدیران محلی باید نسبت به روشنایی و آسفالت اقدامات جدی را انجام دهند، از راه اندازی اسکله شیلاتی در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: این اقدام برای آن است که مردم بتوانند برای ماهیگیری و گردشگری از این رودخانه استفاده کنند.

 

وحیدی اضافه کرد: خوشبختانه جاذبه‌های گردشگری مهمی در این منطقه وجود دارد که باید با توجه و رسیدگی، آنها را احیا و راه اندازی کرد تا هم مردم این منطقه و هم گردشگران بتوانند از آن بهره مند شوند؛ در این راستا چند مورد را پیگیری کردیم که امید می رود به سرعت انجام شود.

 

وی به سخنان رئیس جمهور در خصوص بهره برداری مردم از سواحل آزاد شده اشاره کرد و ادامه داد: این مسئله اکنون در سواحل شمالی بیشتر متمرکز و شروع شده، البته در سواحل جنوبی هم داریم و هر مقدار که آزاد شود به شهرداران مناطق واگذار می کنیم تا آنها را برای بهره برداری مردم آماده کنند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه برای جلوگیری از ساحل خواری برنامه ریزی کرده ایم یاد آور شد: در این بین بخشداری ها نیز مسئولیت دارند تا کسی نسبت به سواحل آزاد شده طمعی نداشته باشد و امیدواریم پس از آزادسازی، شهرداری ها این سواحل را جهت استفاده مردم آباد کنند.

 

کد خبر 1146162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha