بسترهای لازم توسعه و پیشرفت باید در آبادان و خرمشهر فراهم شود

وحیدی با تاکید بر ضرورت ایفای نقش شرکت‌های مستقر در آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: باید بسترهای لازم توسعه و پیشرفت را در این منطقه فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «احمد وحیدی» ظهر امروز (سه شنبه ۱۹ بهمن) در نشست مشترک شورای اداری شهرهای آبادان و خرمشهر که در سرسرای اجتماعات الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و فرارسیدن روز نیروی هوایی اظهار کرد: همه ما وظیفه بزرگی در قبال شهرستان های مقاوم و قهرمان پرور آبادان و خرمشهر داریم و باید همت کنیم این دو شهرستان را به استحقاق خود برسانیم.

 

وزیر کشور آبادان و خرمشهر را نماد مقاومت سلحشوری دانست و تصریح کرد: می بایست بسترهای لازم توسعه و پیشرفت را در این منطقه فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه مسئله دژ ساحلی در جهت استفاده از ظرفیت گردشگری حل شده است اضافه کرد: ظرفیت اروندرود هم در حوزه گردشگری، تجاری، زوار و توریسم درمانی بسیار بالاست که باید مورد استفاده مطلوب قرار بگیرد؛ نظر ما این است سواحل باید با رعایت جوانب در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد.

 

وحیدی بر ضرورت ایفای نقش شرکت‌های مستقر در شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد و ادامه داد: این شرکت‌ها نظیر شرکت های زیرمجموعه شستا که در منطقه هستند باید سهم مهمی در آبادی منطقه داشته باشند؛ می بایست آبادان و خرمشهر را قسمت بندی کرده و هر قسمت را یکی از شرکت ها ساماندهی کند.

 

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال فعال کردن سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم ابراز کرد: در حوزه بیمارستان‌ها که بحث شد می توان برای ساخت مراکز درمانی جذب سرمایه گذار کرد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه تمام دستگاه ها باید پای کار باشند چرا که برای ما بسیار مهم است عنوان کرد: باید با عزم و اراده جدی کارها را پیش برد و مسائل را در سطح شهرستان، استان و مرکز پیگیری کرد.

 

وی همچنین بر حمایت از زنان کارآفرین و سرپرست خانوار در راستای توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی و ایجاد بازارهای محلی خود اشتغالی تاکید کرد و یاد آور شد: تسریع بر رفع مشکلات ترخیص کالاهای گمرکی، احیای نخیلات و الگوی مناسب کشت، حمایت از تامین مواد خام شرکت‌های صنعتی نظیر پتروشیمی، می بایست مورد توجه قرار گرفت.

 

کد خبر 1146288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha