لزوم ارائه کارت تردد عشایری در زمان کوچ عشایر فارس

بهرامی گفت: به دلیل نزدیک بودن زمان کوچ بهاره عشایر و توزیع نهاده های دامی و ثبت اطلاعات عشایری، عشایر استان باید در هنگام کوچ، کارت تردد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (چهارشنبه 20 بهمن) در سفر به شهرستان کازرون و چهره به چهره با عشایر به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: برخورداری از کارت تردد دام هنگام کوچ عشایر، الزامی است.

 

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: به دلیل نزدیک بودن زمان کوچ بهاره عشایر و توزیع نهاده های دامی و ثبت اطلاعات عشایری، عشایر استان باید در هنگام کوچ، کارت تردد داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: اطلاعات عشایری در سامانه آماری مرکز ایران ثبت می شود و عشایر فارس باید با مراجعه به شرکت های تعاونی عشایری برای دریافت کارت شناسایی یا کارت تردد اقدام کنند.

 

بهرامی با تاکید بر شعار «جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید، اقتدار غذایی» بیان کرد: دامداران عشایر استان همچنین باید قبل از اقدام به کوچ برای انجام واکسیناسیون دام های خود توسط اکیپ دامپزشکی نیز اقدام کنند.

 

خاطر نشان می شود، در این بازدید که به مناسبت ایام دهه مبارک فجر انجام شد با توجه به فعالیت مجموعه دامپزشکی استان در کمیته روستایی عشایری ستاد دهه فجر، طرح واکسیناسیون رایگان 2 هزار راس دام عشایری علیه بیماری تب برفکی توسط جامعه بسیج مهندسین در مناطق پرخطر استان نیز انجام شد و عشایر مشکلاتی مانند راه دسترسی، دامدار کارت، تهیه نهاده های دامی، راه های عشایری، آب شرب انسان و دام و ... را مطرح کردند و دستورات لازم برای پیگیری مطالبات عشایر این مناطق صادر خواهد شد.

 

کد خبر 1146639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha