۳۳ عنوان پروژه دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجموعه طرح های عمرانی در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ۳۳ عنوان پروژه در مساحت ۲۹۱ هزار مترمربع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی جنتی» امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۱۹۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.

وی با بیان این‌که ۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان تیپ اول دانشگاه های کشور با ۲۲ هزار نفر نیروی انسانی در بخش ها و حوزه های مختلف درمانی و خدماتی یکی از بزرگ ترین و مهمترین مجموعه های دانشگاهی ایران است.

جنتی با بیان اینکه ۷۰ درصد حوزه درمان و بستری آذربایجان شرقی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعلق دارد، اظهار داشت: این دانشگاه با داشتن تعداد هفت معاونت تخصصی و یک معاونت نیروی انسانی هم در زمینه خدماتی و هم در خوزه نظارتی رسالت های بسیار مهم و سنگینی برای توسعه سلامت استان بر عهده دارد.

وی آذربایجان شرقی را مرکز ارجاع نظام سلامت در منطقه شمال غرب کشور دانست و یادآور شد: ارایه خدمت بهتر و مناسب به این حجم جمعیتی نیازمند داشتن تجهیزات و فضاهای فیزیکی است چراکه خمات فوق تخصصی همچون پیوند اعضا، دانشگاه علوم  پزشکی تبریز قطب کشوری به شمار می رود.

جنتی برخورداری از منابع مالی را یکی از عوامل مهم و اصلی ارایه خدمات بهینه به مردم در سیستم سلامت دانست و ادامه داد: بر همین مبنا باید منابع مالی پایدار داشته باشیم که این امر با بودجه های دولتی امکان پذیر نیست چون با این اعتبارات پایین دستیابی به بهره وری بالا میسر نخواهد شد.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را لازمه رسیدن به بهره وری بالا در ارکان مختلف اداری و به خصوص نظام سلامت برشمرد و با تاکید بر اینکه مسیر خدمت باید از راه بهره وری حاصل شود، گفت: بدون تردید در شرایط تحریمی فعلی باید با لحاظ کردن اقتصاد مقاومتی به سمت بهره وری رفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجموعه طرح های عمرانی در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ۳۳ عنوان پروژه در مساحت ۲۹۱ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: از این تعداد پروژه، ۱۸ عنوان در بخش بهداشتی و بقیه در حوزه درمانی اجرا می شود.

جنتی حجم سرمایه گذاری این تعداد پروژه را بسیار بالا و به دلیل نوسانات قیمت ها، متغییر دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال عملیات ساخت بزرگترین بیمارستان در حال ساخت ایران با ظرفیت ۱۰۰۰ تختخواب  که مرکز جامع انواع تخصص ها و فوق تخصص ها را در خود جای می دهد، پروزه ای به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی است که این رقم بر اساس قیمت های امروزی برآورد شده است.

وی، بیمارستان تخصصی کودکان ۵۴۰ تختخوابی مردانی آذر، مرکز جامع ۳۰۰ تختخوابی سرطان، طرح توسعه دانشکده  دندانپزشکی، پژوهشکده ربع رشیدی و مرکز یددرمانی را از جمله مهمترین مگاپروژه های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد.

 

کد خبر 1146772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha