بعضی  ادارات کل از تذکرات حوزه بهداشت و درمان  تمکین نمی کنند

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: بعضی از ادارات کل نسبت به نظارت ها و تذکرات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد تمکین نمی کنند،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شهرام مهدوی مطلق» امروز (23 بهمن ماه) در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شهرستان بویراحمد به دلیل مرکزیتی که دارد، همه نشست های استانی، تجمعات، نشست ها و جشنواره ها در این شهر برگزار می شود.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه اگر یاسوج کنترل شود، بسیاری از مناطق مختلف استان نیز به تبع کنترل می شوند، گفت: جاذبه های گردشگری یاسوج نیز در مرکز توجه بوده، در کریدور شمال، جنوب و شرق و غرب نیز هستیم که موجب افزایش بیماری می شود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بعضی از ادارات کل نسبت به نظارت ها و تذکرات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد تمکین نمی کنند، افزود: از نظر قانونی ادارات کل باید از پروتکل های مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد و نظارت های مرکز استان حتما تبعیت کنند.

 

مهدوی مطلق با اشاره به اینکه هفته گذشته، خارج از نشست و با هماهنگی استاندار و آموزش و پرورش، مقطع ابتدایی و کودکستان تعطیل شدند، یادآور شد: نتایج این تعطیلی در کاهش آمار کرونا در آموزش و پرورش در هفته اخیر مشخص شد که از 40 درصد به حدود 20 درصد رسید.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که مقطع راهنمایی تعطیل شود، لازمه کار این است که در کنار آموزش و پرورش همه سالن های ورزشی و جشنواره ها تعطیل شوند، تا به کنترل بیماری کمک کند.

 

وی افزود: در روزهای اخیر در پارک مهرورزی تجمعی داشتیم که نیروی انتظامی و کارشناسان بهداشت وارد شدند و مداخله کردند.

 

مهدوی مطلق اظهار کرد: امکانات ما کم است، در چند شب گذشته سرم کم آمده بود، علوم پزشکی و حتی بخش خصوصی به ستوه آمده است.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: امکانات این حجم بیماری را جواب نمی دهد، اگر پیشگیری نکنیم، بیماری به روستاها برسد کنترل بیماری سخت و مرگ و میر روزانه می شود.

 

وی با بیان اینکه نشست های اداری بیش از 50 نفر نباشد، گفت: ما نشست های اداری را کنسل کرده ایم، تذکرات صنفی همواره به کمک بازرسان و هلال احمر انجام گیرد.

کد خبر 1147740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha