مدیریت اغلب گروه‌های جهادی مسجدی با طلاب است/ روحانیت را در شبکه‌سازی مساجد فعال کنیم

رحیمی گفت: حوزویان در راس مدیریت مساجد قرار دارند و از سوی دیگر، مدیریت پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی و خیریه‌ها و سایر مجموعه‌های فعال در مساجد با روحانیون و طلاب است پس باید در شبکه‌سازی مساجد نقش روحانیت جدی گرفته شود.

«عبدالحمید رحیمی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه همکاری مساجد و حوزه های علمیه باید افزایش یابد و به یک روند در فعالیت این دو نهاد دینی تبدیل شود، اظهار کرد: شبکه سازی مساجد نیازمند همکاری با حوزه های علمیه نیز است زیرا بسیاری از مسئولان، مدیران، استادان و طلاب حوزه های علمیه، امام جماعت هستند، به این صورت وقتی این قشر فعال می شوند، حرکت عظیم و همزمانی در مساجد سراسر کشور صورت می گیرد.

 

معاون حوزه علمیه حضرت امام علی بن ابیطالب(ع) تهران افزود: شبکه سازی مساجد و تشکیل شبکه ای واحد از این خانه های خدا به گونه ای که وقتی قرار است یک حرکت به صورت همزمان در سراسر کشور و با محوریت مساجد انجام شود، نیازمند همراه کردن حوزه های علمیه است، موضوعی که خیلی به آن توجه نشده است.

 

وی اضافه کرد: حوزویان در راس مدیریت مساجد قرار دارند و از سوی دیگر، مدیریت پایگاه های بسیج و گروه های جهادی و خیریه ها و سایر مجموعه های فعال در مساجد با روحانیون و طلاب است، این درحالی است که در بسیاری از مواردی که از موضوع شبکه سازی صحبت می شود، از حوزه های علمیه سخن به میان نمی آید.

 

رحیمی اضافه کرد: تقویت جایگاه مساجد بدون همراهی حوزه های علمیه و حوزویان ممکن و حتی قابل تصور نیست، بنابراین اگر قرار است مساجد در راس باشند باید هم مدیریت کشوری حوزه های علمیه، هم مدیریت استانی حوزه های علمیه و هم تک تک مدارس علمیه، در این امر دخیل شوند.

 

 

کد خبر 1149441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha