« قوچی »، روستایی در هرمزگان که مسجد و حسینیه ندارد/استمداد مردم از خیرین و متولیان

« قوچی »، روستایی محروم در دهستان ناصرآباد بخش جغین شهرستان رودان استان هرمزگان که فاقد مسجد و حسینیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، مساجد و حسینیه ها قوی ترین و اساسی ترین پایگاه جهت ترویج فرهنگ غنی اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان به شمار می روند و این موضوع در روستاها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

مسجد و حسینیه در بین روستاییان به عنوان مکانی برای اجتماعات مذهبی و از بعدی دیگرمحلی برای همکاری و مشارکت در حل مسائل و مشکلات روستاییان نگریسته می شود.اما در یکی از روستاهای استان هرمزگان که پایخت تجارت و اقتصاد کشور را با خود یدک می کشد هیچ مسجد و حسینیه ای وجود ندارد.

 

روستای قوچی که در دهستان ناصرآباد بخش جغین شهرستان رودان استان هرمزگان واقع شده و دارای ۳۰ خانوار و فاقد مسجد و حسینیه است.

 

« کریم رونما »، عضو شورای اسلامی دهستان ناصرآباد در این باره ضمن ابراز گلایه از بی توجهی متولیان به موضوع احداث مسجد در روستای قوچی، گفت: این روستا فاقد مسجد و حسینیه است و مردمِ مومن و عزاداران امام حسین(ع) در ایام محرم و ماه مبارک رمضان برای شرکت در مجالس روضه و عزاداری مجبورند راهی روستاهای همجوار شوند.

 

وی افزود: برخی از جوانان روستا نیز با کمترین امکانات با برپایی خیمه گاه و ایستگاه صلواتی در کنار جاده اصلی روستا اعیاد ملی مذهبی و ایام عزای آل الله را گرامی می دارند.

 

عضو شورای اسلامی دهستان ناصرآباد تصریح کرد: با توجه به نامرغوب و شوره زار بودن خاک این روستا برای زارعت و باغداری و نبودن مراکز کارآفرینی و اشتغال، اهالی درآمد چندانی ندارند که خودشان برای ساخت مسجد و حسینیه به صورت خودجوش دست به کار شوند.

 

وی ادامه داد: از این رو اهالی مومن و ولایت مدار روستای قوچی دست استمداد به سوی همه خیرین سراسر کشور و متولیان برای کمک در ساخت مسجد و حسینیه این روستا دراز می‌کند.

 

« شهریار سالاری »، از اهالی روستای قوچی نیز گفت: قوچی، روستایی قدیمی و مستقل است و فاصله مسجد نزدیک ترین روستا به آن زیاد است.

 

وی افزود: همچنین با توجه به قرار گرفتن رودخانه فصلی بین این دو روستا در ایام پرباران سال به علت نبود پل بر روی این رود، راه ارتباطی این دو روستا قطع می شود.

 

« محمود رونما » یکی دیگر از اهالی قوچی نیز معتقد است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید روستایی از داشتن نعمت مسجد و حسینیه محروم بماند.

 

وی افزود: فاصله طولانی این روستا با مرکز استان موجب شده تا با توجه به محرومیت شدید مورد توجه مسئولان قرار نگیرد و اهالی آن با کمبودها و نارسایی هایی دست و پنجه نرم کند.

 

با توجه به بالا بودن هزینه های ساخت و ساز و محرومیت مضاعف مردم روستا، تامین هزینه های ساخت مسجد و حسینه از توان اهالی خارج است و لذا دست استمداد مردم ولایی و مذهبی روستای قوچی به سوی خیرّین سراسر کشور دراز است.

 

گفتنی است؛ روستای قوچی یکی از روستاهای دهستان ناصرآباد در فاصله 15 کیلومتری مرکز بخش جغین و 60 کیلومتری مرکز شهرستان رودان قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1150236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha