۳۵۱ شعبه همیاران حل اختلاف در مساجد خراسان تشکیل شده است

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: از سال گذشته در قالب تفاهم نامه ای که با دادگستری امضا شده ، بر اساس آن ۳۵۱ شعبه همیاران حل اختلاف در مساجد ایجاد شده است و بخشی از پرونده هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع می شود، در مساجد اختلافات حل و فصل می شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی مهدوی ارفع» امروز شنبه (۷ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:مساجد دو کارکرد تربیتی و تدبیری دارند که از گذشته ادامه دارد، کارکرد تربیتی در قالب نماز، منبر، ادعیه و ... تاکنون انجام شده است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان به رویکردهای مسجد اشاره و تصریح کرد: از سال گذشته در قالب تفاهم نامه ای که با دادگستری امضا شده ، بر اساس آن ۳۵۱ شعبه همیاران حل اختلاف در مساجد ایجاد شده است و  بخشی از پرونده هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع می شود، در مساجد اختلافات حل و فصل می شود .

 

وی با اشاره به طرح های اجرا شده در مساجد استان خراسان؛ بیان کرد: طراحی بسته جامع مساجد مشهد با عنوان طرح نجم با الهام از سخنان امام و رهبری، ایجاد ۴۰۰ مرکز نیکوکاری توانمندسازی و کارافرینی است در قالب تفاهم نامه با کمیته امداد، تشکیل ۵۰ مرکز ازدواج آسان ویژه مزدوجین، فرزند آوری و افزایش جمعیت با هماهنگی اداره کل اوقاف استان، طرح مسجد سنگر سلامت و قرارگاه مواسات و همدلی، ایجاد سامانه مسجدنا با فعالیت در ۴ عرصه و اجرای طرح کوثر با اعزام ۲۰۰ روحانی در حاشیه شهر و ۲۰۰ روحانی در مناطق و روستاهای محروم از جمله این طرح ها است.


حجت الاسلام ارفع افزود: قرارگاه همدلی با محوریت مساجد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تشکیل و مساجد مامن و پناهگاه مردم در حل مشکلات و گرفتاری های آنان شده است، طرح مسجد سنگر سلامت با همین محوریت اجرایی شده است که در ادامه به قرارگاه شهید سلیمانی تغییر نام پیدا کرد.


حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های مساجد استان اجرای طرح نذر هشتم است که در هشتم هر ماه تعدادی زندانی به نیت حضرت رضا(ع)آزاد می شوند این کار از مساجد خراسان رضوی آغاز و در سراسر کشور اجرایی شده است و از ابتدای طرح تاکنون در ۱۶ مرحله و جمعاً تعداد ۵۰۷ زندانی تاکنون آزاد شده‌اند.

 

وی اظهار کرد: ۶۵۰۰ مسجد در خراسان بزرگ وجود دارد که از این تعداد ۱۴۰۰مسجد در مشهد هستند و ۶۶۰ مسجد در حاشیه این شهر هستند.

کد خبر 1151845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha