انجام ۴۳۷ مورد عملیات امدادی در ۱۰ ماهه سال جاری

سنجربگی گفت: تعداد ۴۳۷ حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گزارش شده که این حوادث ۷۰۰مصدوم آسیب دیده در پی داشته که نجاتگران به این مصدومین امدادرسانی کردند.

علی سنجربگی در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه 437 حادثه در زمینه‌های مختلف از قبیل امدادونجات جاده‌ای، کوهستان، شهری، خدمات حضوری، صنعتی و کارگاهی، سدها وآبگیرها، سیل، آبگرفتگی، برف وکولاک، زلزله یا ریزش‌آوار و  خدمات مناسبتی در استان رخ داده افزود: تعداد 437 حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گزارش شده که این حوادث 700مصدوم آسیب دیده در پی داشته که نجاتگران به این مصدومین امدادرسانی نموده و تعداد 200نفر از مصدومین به دلیل وخامت حال و نیاز به خدمات پزشکی توسط نجاتگران به مراکز درمانی و بیمارستان ها انتقال داده شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح‌کرد:برای پوشش این 437 حادثه تعداد 500تیم عملیاتی در این امدادرسانی‌ها شرکت داشته‌اند که ازمجموع‌حوادث‌مذکور،تعداد۶۵حادثه‌دراسدآباد،22مورددرشهرستان‌بهار،تویسرکان29مورد،رزن32مورد،فامنین31مورد،کبودرآهنگ19موردوهمچنین شهرستان ملایر84موردحادثه، نهاوند24مورد، همدان98مورد و مرکز استان نیز31مورد از کل حوادث را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و توان‌افزایی، برگزاری کارگروه امداد و نجات، برگزاری آزمون و ارتقای درجهت خاطرنشان‌کرد: آموزش و به‌روز کردن اطلاعات و توان آموزشی از اولویت‌های هلال احمر استان است.

وی بیان‌داشت: برگزاری دوره تجهیزات هیدرولیک تیم واکنش سریع، دوره باز کردن راه هوایی و اکسیژن تراپی، دوره ارزیابی مصدوم،کار باست هیدورلیک، کار باست پنوماتیک، آشنایی با انواع شکستگی‌ها، کار با دستگاه GPS، بازآموزی پذیرفته‌شدگان شرکت درآزمون ایثار و دوره آموزشی فوریت‌های زایمان برای نجاتگران مستقر در پایگاه‌ها ومحورهای مواصلاتی و... برگزار گردیده است.

این مقام مسئول به عملکرد معاونت امور داوطلبان اشاره‌کرد وگفت: برپایی چادرهای سلامت، انجام پروژه‌های داوطلبی محرومیت‌زدایی، طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان(پنجره های امید)، اجرای طرح‌های حامیان کرامت، برنامه نیابت، اهدای خون توسط داوطلبان، بانک امانات تجهیزات پزشکی، طرح همای رحمت، توزیع بسته‌های بهداشتی بیماران خاص، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم و سایر فعالیت‌های داوطلبی اجرا شده که در کل تعداد 352 برنامه در قالب 45هزار نفر ساعت کار داوطلبانه به ارزش  000/000/700/13 تومان خدمات داوطلبانه از اقدامات شاخص این معاونت بوده است

سنجربگی به عملکرد معاونت امور جوانان 10 ماهه سال‌جاری و کسب رتبه کشوری آنها اشاره‌کردو افزود:اجرای برنامه‌های مناسبتی ( امداد و بشر دوستانه) از قبیل  برگزاری مراسم رحلت امام خمینی(ره)، اجرای ویژه برنامه‌های هفته هلال احمر، شرکت جوانان در اهدای خون و.....از جمله این برنامه‌ها بوده اس  که در (جشنواره گام دوم انقلاب، جشنواره حضرت علی اکبر،جشنواره دانشجوی هلالی، فیلم کوتاه مدرسه) و جوان برتر حائز کسب رتبه برتر کشوری شده‌اند که درکل این معاونت 814 برنامه با شرکت40666نفر از اعضا در 247پایگاه به اجرا درآورده که 333543 نفر از این برنامه ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به عملکرد معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت خاطرنشان‌کرد: دوره‌های كمك‌هاي اوليه 22 ساعته حضوري، كمك‌هاي اوليه  15 ساعته  نيمه حضوري، حمایت حیاتی پایه(3 ساعته)، یک روزه کمک‌های اولیه (6 ساعته)، دو روزه کمک‌های اولیه (12ساعته)، پایه داوطلبی، طرح دادرس، بازآموزی وضمن خدمت و ..... به تعداد 2919 دوره برای 166243 نفر برگزار شده است.

وی با ذکراین مطلب که عملکرد معاونت بهداشت، درمان وتوانبخشی 10 ماهه سال‌جاری شامل:ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، داروخانه، گفتار درمانی و کار درمانی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، متخصص ( چشم پزشک)، دندانپزشک، مامایی، مشاوره، پاراکلینیک، پروسیژر می‌باشد یادآورشد: از ابتدای سال تا کنون 60965 نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند که خدمات پاراكلينيك شامل: آزمايشگاه، راديولوژي، نوار قلب (EKG)، نوار عضله (EMG)، نوار مغزي (EEG)، آندوسكوپي،  سونوگرافي و ... وخدمات پروسيژرشامل: تزريقات، پانسمان، اعمال جراحي سرپايي، گچ‌گيري، و ... مي‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در دبیرخانه کرونا وتیم درمان اضطراری و بهره‌وری 55576نفر از این اقدامات،گفت:واکسیناسیون کارکنان ونجاتگران، انجام واکسیناسیون اولویت اول (امدادگران پایگاه‌ها،تعدادی از پرسنل ستادی) 1400،برپایی بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان بعثت جهت همکاری در امردرمان بیماران کرونایی،آماده باش تیم‌های درمان اضطراری، با اعلام لحظه صفر در کرمانشاه توسط تیم درمان اضطراری و..... از اقدامات این معاونت بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان تشکیل خانه‌های هلال در سراسر استان به تعداد 179 مورد اشاره نمود و گفت: تشکیل خانه‌های هلال از اقدامات شاخص جمعیت و خدمت را به نزد مردم بردن است که این خانه‌های هلال در سراسر استان تعداد 6740نفر عضو دارند و در این خانه‌ها تعداد 260دوره برای آموزش5350 نفر از اهالی وروستاییان و بالا بردن تاب‌آوری آنها برگزار شده وبرای 2089نفر نیز گواهینامه مربوطه صادر شده است .

 

کد خبر 1151887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha