عدم تنوع در نیات واقفان سیستان و بلوچستان، دامنه کارکرد وقف را محدود کرده است

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رسانه ها در زمینه کارکردهای گسترده وقف، اطلاع رسانی کنند، گفت: عدم تنوع در نیات واقفان سیستان و بلوچستان، دامنه کارکرد وقف را محدود کرده است.

«حجت الاسلام محسن مومنی مقدم» مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان گفت: وقف یک نهاد بسیار با ارزشی است که از تنوع و دامنه ی گسترده ای برخوردار می باشد و خوشبختانه آمار موقوفات استان سیستان و بلوچستان مطلوب بوده اما عدم تنوع در نیات واقفان این استان، که غالبا مذهبی است، دامنه بهره وری و کارکرد وقف را محدود کرده است.

 

وی یکی از رسانه ها خواست که در زمینه اطلاع رسانی  در مورد کارکردهای گسترده وقف همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم بهتر و بیشتر از برکات نهاد مقدس وقف در این سرزمین بهره مند شویم.
 

] مومنی مقدم اظهار کرد: در گذشته به دلیل محدودیت هایی که در برگزاری آیین های اسلامی و تبلیغ معارف دینی وجود داشته، وقف های مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار بوده اما امروز که بودجه های خوبی برای این امر اختصاص دارد دیگر این امور در اولویت وقف ها قرار ندارد.

 

وی تصریح کرد: حوزه ایتام، زنان سرپرست خانوار، ازدواج، گسترش علم و فناوری، اشتغال و کارآفرینی، آموزش و پرورش و … از جمله نیازهای جامعه کنونی است که وقف ها و امورخیریه ما شایسته است که به این سمت هدایت شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، ایجاد کمپین در شبکه های مجازی، ایجاد مراکز مشاوره وقف و هدایت و آگاه سازی واقفان از نیازهای روز جامعه را نمونه ای از اقدام های انجام شده برای فرهنگ سازی وقف عنوان کرد.

 

مومنی مقدم با بیان اینکه مردم از گذشته برای وقف های مذهبی مانند وقف مسجد یا وقف برای عزاداری اهل بیت (ع) نسبت به سایر امورخیریه ارزش و پاداش بیشتری قائل بودند افزود: قطعا تغییر این نگرش به سادگی انجام نخواهد شد و همکاری خطیبان جمعه، واعظان و سخنرانان مذهبی در این راستا، ضروری و موثر خواهد بود.

کد خبر 1152165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha