رویکرد کانون‌های فرهنگی باید متناسب با فرهنگ جامعه و اقتضائات اجتماعی مردم تدوین شود

مدیر کانون فرهنگی پویان سرشت بانه گفت: رویکرد، عملکرد و اهداف کانون‌های فرهنگی باید متناسب با فرهنگ جامعه و اقتضائات اجتماعی مردم تدوین شود.

محمد احمد پور مدیر کانون فرهنگی «پویان سرشت» شهرستان بانه در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ دینی در جامعه اسلامی، بسترسازی برای تحقق و اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با شبیخون فرهنگی، توسعه گستره تولیدات و محصولات فرهنگی دینی و بارور کردن هر چه بیشتر اوقات فراغت جوانان راه‌اندازی شده‌اند.

 

 

وی افزود: کانون‌های فرهنگی از جمله نهادهای مردمی هستند که توسط نخبگان مردمی هدایت می‌شوند و می‌توانند بهترین ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی دینی اجتماعی در سطح جامعه باشند.

 

 

مدیر کانون فرهنگی «پویان سرشت» شهرستان بانه بیان داشت: لازم است اقداماتی اساسی برای رشد و توسعه کیفی کانون‌های فرهنگی تبلیغی در سطح کشور انجام ‌شود تا جامعیت کانون‌ها به نقطه‌ای برسد که در کنار احداث هر مسجدی یک کانون ایجاد شود.

 

 

احمدپور اعلام کرد: کانون‌های فرهنگی می‌توانند جوانان را به سرمایه‌های اجتماعی بسیار قوی تبدیل کنند که نتیجه این امر مهم در دراز مدت مشاهده می‌شود و بی‌شک کانون‌های فرهنگی ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که در راستای توسعه دینی، ارتباط بین مسئولان و مردم می‌تواند موثر باشند.

 

 

وی اضافه کرد: رویکرد، عملکرد و اهداف کانون‌های فرهنگی باید متناسب با فرهنگ جامعه و اقتضائات اجتماعی این مردم تدوین شود.

 

 

مدیر کانون فرهنگی «پویان سرشت» شهرستان بانه با اشاره به محدوده فعالیت کانون‌ها گفت: این مراکز نباید تنها به آموزش احکام و قرآن بسنده کنند بلکه در حوزه تبلیغ اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز می‌توانند نقش‌آفرین بوده و پاره‌ای از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

کد خبر 1152349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha