کارت واکسن و گواهی PCR، شرط سفرهای نوروزی است

به گفته ارجمند، گواهی دو دوز کامل تزریق‌شده واکسن بیماری کرونا یا داشتن گواهی عدم ابتلا (تست منفی) بیماری کرونا به مدت ۷۲ ساعت شرط ورود گردشگران به هتل‌ها و اماکن تاریخی و وسایل نقلیه عمومی است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان و مدیرکل میراث فرهنگی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان در خصوص سفرهای نوروزی گفت: تمامی برنامه‌های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات استان با هماهنگی کمیته استانی مبارزه با ویروس کرونا، اجرا و سفرهای نوروزی بر مبنای تصمیمات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

 

امیر ارجمند ادامه داد: در تمامی موزه‌ها، پایگاه‌ها و کمپ‌های گردشگری، راهنمایان و افرادی که برای ارائه خدمات به گردشگران فعالیت می‌کنند باید از برخورد مناسب و کارت شناسایی استفاده کنند و در تمامی فضاها، اعم از تاریخی و گردشگری با توجه به ظرفیت موجود بازارچه‌های صنایع‌دستی را در مجتمع گردشگری پاسارگاد ابهر و محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و غیره خواهیم داشت و با همکاری شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد ‌و شورای اسلامی شهرها برنامه‌های فرهنگی و نوروز گاه را در شهرها و دو اثر تاریخی منحصربه‌فرد استان برگزار خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: نوروز گاه این فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا با داشتن اوقات فراغتی مفرح در مقاصد گردشگری، با مجموعه آئین‌ها با موضوع مواریث معنوی حوزه نوروز آشنا شوند و باید جلساتی با هیئت‌امنای بازار برای حضور کسبه بازار در ایام تعطیلات برگزار شود.

 

این مسئول ادامه داد: مقرر شده اماکن اسکان موقت و اضطراری، محل اسکان رایگان، آماده‌سازی مدارس پیش‌بینی و توسط کمیته اسکان و رفاه به دبیرخانه ستاد معرفی شود. گواهی دو دوز کامل تزریق‌شده واکسن بیماری کرونا یا داشتن گواهی عدم ابتلا (تست منفی) بیماری کرونا به مدت 72 ساعت شرط ورود گردشگران به هتل‌ها و اماکن تاریخی و وسایل نقلیه عمومی است.

کد خبر 1152976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha