ترسیم فرآیند بازی جنگ در فضای نرم افزاری

امیر ولیوند زمانی با بیان اینکه برآورد صحیح سطوح تهدید در راستای رسیدن به اهداف از وظایف دانشگاه دافوس است، گفت: در اتاق جنگ دافوس برآیند بازی جنگ را در فضای نرم افزاری ترسیم و برنامه نویسی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی در حاشیه مراسم سی و یکمین دوره دانش آموختگی مدیریت دفاعی و هفتمین دوره عملیات مشترک و مرکب دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران گفت: ما هر سال جمع کثیری از افسران رده های میانی نیروهای مسلح کشور و کشورهای دوست و هم پیمان را جهت گذراندن دوره های کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی جذب می کنیم. همچنین تعدادی از افسران نیروهای مسلح را هر ساله برای مقطع دکترای عالی جنگ نیز جذب می کنیم.

 

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه امروز مراسم دانش آموختگی دوره نظری دانش آموختگان این دانشگاه است، افزود: بعد از این دوره دانش آموختگان وارد مرحله پایان نامه و رساله می شوند. این دوره، دوره هفتم دکتری و دوره سی و یکم مدیریت دفاعی است و همچنان که در میدان مشاهده می کنیم، تعدادی از دانشجویان و افسران سازمان های مختلف از کشورهای دوست و هم پیمان حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه یک اصل اساسی در حوزه تاکتیک به نام بازی جنگ داریم که تمام ارتش های جهان از این اصل در حوزه آموزش جهت مقابله با تهدیدات استفاده می کنند، اظهار کرد: بازی جنگ الزاما کار با کامپیوتر و یارانه نیست و اصل بازی جنگ بر اساس تعداد نیرو، میزان تجهیزات، ادوات و ظرفیت های نیروهای خودی و نیروهای دشمن را محاسبه می کند و سپس بازی جنگ به ازای حرکات احتمالی دشمن انجام می شود.

 

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ادامه داد: امروز ما بر پایه اصل بازی جنگ تحولات روسیه و اوکراین را رصد می کنیم زیرا هر دو کشور متقابلا در جریان منازعه پاسخگوی تهدیدات یکدیگر هستند.

 

وی ادامه داد: ما در اتاق جنگ دافوس آجا فرآیند بازی جنگ را در فضای نرم افزاری ترسیم و برنامه نویسی کرده ایم که مورد استفاده دانشجویان جهت دانش افزایی قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: از بازی جنگ برای این استفاده می شود که فرمانده در عرصه عمل همه متغیرهای نظام و جنگ را در نظر داشته باشد تا بی جهت متحمل تلفات نشود. کار ما در دانشگاه فرماندهی و ستاد برآورد صحیح سطوح تهدید در راستای رسیدن به اهداف با بهره گیری هدفمندانه از نیرو و از دست دادن کمترین رزمنده در عرصه جنگ است.

 

 

 

کد خبر 1153108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha