۴۰۰ نفر از دانش آموزان استان مرکزی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

عسگری از اعزام۴۰۰ نفر از دانش آموزان استان مرکزی به اردوهای راهیان نور خبر داد.

سرهنگ «محمد رضا عسگری» ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی دانش آموزان با مناطق جنگی و رشادت های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی است.

 

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت دانش آموزان اردوهای راهیان نور به صورت مجازی برگزار می شد، افزود: اردوهای راهیان نور دانش آموزی امسال در استان مرکزی به شکل بسیار محدود در قالب دو مرحله ۲۰۰ نفره دانش آموزان خواهر و برادر متشکل از فرماندهان واحد پیشگام و شوراهای بسیج دانش آموزی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ نفر از دانش آموزان با شرایط فعلی اعزام شدند، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در این اردوها اصل بسیار مهم است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دانش آموزان اعزامی در این اردوها از مناطق عملیاتی دوکوهه، فتح المبین، فکه، شهدای هویزه، طلائیه، اروند کنار، علقمه، خین، شلمچه، محمودوند و شوش دانیال بازدید می کنند، افزود: این عزیزان از طریق روایت گری راویان برجسته از فضای معنوی این اردوها بهره مند خواهند شد و اردوها به شکل چهار روزه برگزار می شوند.

 

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرگزی همچنین ادامه داد: همزمان با برگزاری این اردوی حضوری، راهیان نور مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته که بیش از ۶۰ هزار دانش آموز به شکل آنلاین و بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز به شکل آفلاین از اردوها بهره مند خواهند شد.

 

سرهنگ عسگری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استان مرکزی جزء اولین استان هایی است که اعزام راهیان نور را به شکل تجمیعی بعد از شیوع کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ظرفیت ۷۰ درصد اتوبوس ها انجام می دهد، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون در کلیه مسائل با موفقیت روبرو بودیم و آمادگی صد درصدی برای برگزاری داریم.

 

وی اضافه کرد: تمامی افرادی که در اردوهای محدود راهیان نور شرکت کردند علاوه بر انجام‌ تست و معاینه قبل از اعزام سه دوز واکسن خود را دریافت کرده اند.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه همراه کاروان های راهیان نور علاوه بر تیم تخصصی راویان برجسته تیم بهداشت و درمان سپاه روح الله اعزام می شود، گفت: بیش از ۲ هزار نفر از دانش آموزان خواهر و برادر در سطح استان مرکزی مشتاق حضور در اردوهای راهیان نور هستند که درصورت فراهم شدن شرایط، اعزام های گسترده صورت می پذیرد.

کد خبر 1153128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha