افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در دوران کرونا مشهود است

سیاهکلی مرادی گفت: در مقطع ابتدایی افت آموزشی به ویژه در مناطق محروم به شدت مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «نقی سیاهکلی مرادی» در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: اولین مشکل ما در بحث هنرستان ها و کار ودانش است که دروس کارگاهی دارند و باید به شکل حضوری دانش آموز در کارگاه قرار گیرد و در فضای مجازی آموزش سخت است و با توجه به اینکه فضای کارگاهی بزرگ است، می شود با رعایت پروتکل ها این آموزش ها صورت گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در مقطع ابتدایی افت آموزشی به ویژه در مناطق محروم به شدت مشهود است و اگر امکان دارد دانش آموزان با رعایت پروتکل ها و با ظرفیت محدود از خدمات آموزش حضوری بهره مند شوند.

 

وی عنوان کرد: سالن های ورزشی ما در تنگنای مالی هستند و در این خصوص دستوری صادر شود همچنین اولیا برای فرزندان شان در مدارس غیردولتی هزینه پرداخت کرده و توقع دارند با لحاظ شرایطی از آموزش حضوری بهره مند شوند.

 

در ادامه رئیس بیمارستان بوعلی قزوین اظهار کرد: از بهمن سال ۹۸ کرونا وارد استان شد و بیمارستان بوعلی به عنوان مرکز ارجاعی بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و آن زمان تصمیم گیری شد بخش اورژانس بیمارستان که تازه ساخته شده بود برای آی سی یو کرونا استفاده شود.

 

«حاجی آبادی» افزود: متأسفانه این داستان قرار بود موقت باشد و بعد از ۲ سال همچنان مجبور هستیم از اورژانس به عنوان بخش مراقبت های ویژه استفاده کرده و بخش دیگری که برای بستری بیماران بوده برای اورژانس استفاده کنیم که قابلیت خدمات رسانی مناسب و استاندارد به بیماران را ندارد.

 

وی یادآور شد: ۴۸هزار و ۵۹۰ بیمار در دوران کرونا بستری شدند که ۲۵ درصد بستری های کل استان در این بیمارستان بوده است و روزانه ۱۰۰ نفر مراجعه سرپایی و ۶۰ نفر بستری داریم که نیازمند اورژانس استاندارد هستند.

 

کد خبر 1153161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha