رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد، مردمی شدن فرهنگ و هنر است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد مردمی شدن فرهنگ و هنر است

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل به مناسبت دهه نکوداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بسترهای مناسبی برای رشد و ارتقای شاخصه‌های فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: رهبر معظم انقلاب بر امور جهادی و فعالیت های داوطلبانه مردمی تاکید دارند و کانون های فرهنگی هنری مساجد  توانسته اند برای تحقق این موضوع گامی بلند بردارند.

 

ضابطی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد مردمی شدن فرهنگ و هنر است و یکی از اهداف مهم رویداد ملی فهما و زیست بوم بچه های مسجد هم استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی و مردمی شدن فرهنگ و هنر است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل اضافه کرد: مساجد پایگاه اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند و کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد هم باید در این راستا بازتعریف و هدف گذاری شود.

 

ضابطی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد توانسته اند مخاطبان زیادی را به ویژه در رده نوجوانان به مساجد جذب کنند و در این مسیر باید از این ظرفیت کانون ها استفاده و حمایت بیشتری شود.

 

به گفته وی، ترویج سیره نبوی و فرهنگ قرآنی، احیای کارکردهای مختلف مسجد، تربیت نسلی متعهد و دین باور، کادرسازی انقلابی، خلّاق و ارزشی، مبارزه با تهاجم فرهنگی و استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی از وظایف مهم کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد است./

کد خبر 1153371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha