کانون های مساجد از موفق ترین مدل های فرهنگی هستند

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: کانون های مساجد از موفق ترین مدل های فرهنگی هستند.

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:کانون های مساجد، مراکز فرهنگی هنری هستند که با برنامه های مختلف، فرهنگی، هنری، آموزشی و ... و جذب جوانان به مساجد بنیاد دینی جامعه را تقویت می کنند.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه 18 اسفند نقطه عطفی  در فرهنگ و هنر کشور است، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از بهترین و به صرفه ترین مدل های فرهنگی است که می تواند به صورت فراگیر و تاثیرگذار نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح فرهنگ جامعه داشته باشد.
 

وی تلفیق مسجد و تفکرات مذهبی با فعالیت های فرهنگی و هنری را یک مدل بسیار موفق دانست و اضافه کرد: این مهم می تواند اندیشه های بسیار نویی را در کنار مساجد ایجاد کند.
این مقام مسئول به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد از ابتدای تاسیس تا کنون اشاره کرد و گفت: اکنون در همه نقاط شهری و روستایی شاهد فعالیت این مراکز فرهنگی و دینی هستیم و جوانان بسیاری به این مراکز فرهنگی جذب شده اند.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به برنامه های 18 اسفند امسال به منظور گرامیداشت این روز اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت افراد برنامه های گسترده همچون سنوات گذشته برگزار نخواهد شد اما برنامه های مختلف در سطح کانون ها و مساجد با حضور اعضا و امام جماعت و مسئولان مساجد برگزار می شود.


حجت الاسلام ذوالفقاری، تهیه کلیپ از مسئولان سابق کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی که هم اکنون در مناسبی عهده دار مسولیتی در جامعه هستند و نشر در فضای مجازی را از جمله برنامه های این ایام دانست.


وی همچنین به بازدید از فعالان و پیشکسوتان کانونها نیز اشاره کرد و افزود: توزیع کتاب بین کانون های برتر دربرگزاری برنامه ها و مناسبت ها از دیگر برنامه های این ایام است.

 


این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری نشست هم اندیشی تعدادی از مدیران کانون های مساجد با مدیر کل ارشاد با موضوع توسعه فرهنگ و هنر استان با استفاده از ظرفیت مساجد از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به فرا رسیدن هفته درختکاری به همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با شهرداری در راستای توزیع نهال اشاره کرد و گفت:22 کانون فرهنگی هنری و 28 پایگاه بسیج مسجد با شهرداری در راستای توزیع نهال در این هفته همکاری می کنند.

 

کد خبر 1153482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha