همه نهادهای متولی امور فرهنگی باید در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی احساس مسئولیت کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همه نهادهای متولی امور فرهنگی باید در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی احساس مسئولیت کرده و با برنامه عمل کنند و البته باید کارها بین این نهادها تقسیم شود تا از موازی کاری و کار تکراری پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حسین مسگرانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، در همايش نقش شوراي فرهنگ عمومي در كاهش آسيب هاي اجتماعي که در محل سالن اشراق مجتمع فرهنگي و هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: در بحث جشنواره زندگی، محوریت کار ما، تولید محتوا، ارزیابی و نظارت است. برای فرآیند این طرح ها چند محور تعیین شده است.

 

مسگرانی ادامه داد: بعد از اینکه این طرح ها تایید و تصویب شد و اعتبار اندکی هم به این موسسات دادیم چند بازوی نظارتی در روند کار هستند؛ یکی از آنها بازوان ناظران تخصصی در هر حوزه است، دوم روسای ادارات فرهنگ و ارشاد هستند که در شهرستان ها به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی باید حتما نظارت محتوایی داشته باشند. 

 

وی افزود: مرحله سوم نظارت بر عهده ائمه جمعه که روسای شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها هستند و منابع طرح ها باید به آنها ارائه شده تا نظارت محتوایی کاملی داشته باشند. این فرایند باید طی شود، بازخورد گرفته شود و یک نظارت و ارزشیابی پنهان هم در قالب نظرسنجی و افکار سنجی داریم که ببینیم بازتاب رویکرد ما در این حوزه چگونه بوده است. و ان شاالله در پایان کار هم بتوانیم از سازمان ها، نهادها، موسسات و افرادی که در این کار موثر بودند تقدیر کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی نباید فکر کنیم که آسیب ها برای بقیه است و ما در امان هستیم؛ فاصله حاشیه شهر تا ساختمان ها اصلی شهر زیاد نیست. اگر غفلت کنیم و عملا در این حوزه کاری نکنیم پس از چندی این آسیب ها کل جامعه را فراگرفته و دامن گیر همه افراد خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه قشر فقیر و ضعیف و آسیب دیده منتظر ما نخواهد ماند تاکید کرد: نسل جوان ما باید آموزش ببیند و باید برای آنها برنامه داشته باشیم، همه نهادهای متولی امور فرهنگی باید در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی احساس مسئولیت کرده و با برنامه عمل کنند و البته باید کارها بین این نهادها تقسیم شود تا از موازی کاری و کار تکراری پرهیز شود.

 

مسگرانی در پایان با بیان اینکه محوریت کار ما در تولید محتوا، باید جهاد تبیین با پشتوانه علمی باشد از موسسات و مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه خواست که در تولید محتوای علمی همکاری داشته باشند.

کد خبر 1153760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha