چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به ایستگاه پایانی رسید

جشنواره هنرهای تجسمی فجر با تجلیل از مفاخر هنرهای تجسمی، معرفی برگزیدگان در بخش های دهگانه و معرفی  دبیر دوره پانزدهم و رونمایی کتاب  در تالار وحدت به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  عصر امروز جمعه سیزدهم اسفندماه  با حضور ، "محمد مهدی اسماعیلی " وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی ، محمد سالاری، معاون امور هنری، هادی مظفری ، رییس شورای سیاستگذاری این حشنواره، سید عباس هاشمی، دبیر کل حشنواره  و دبیران بخش های ده گانه جشنواره و جمعی از هنرمندان در تالار وحدت با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. 
این مراسم با تلاوت ایاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی اغاز شد.اجرای این مراسم را سعید اسلام زاده؛ روابط عمومی اداره کل هنرهای تجسمی بر عهده داشت. 
سعید اسلام زاده  با اشاره به گستردگی  اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر   گفت:در جشنواره هنرهای تجسمی فجر گستردگی ملی را به معنای واقعی داریم و اگر از جشنواره ملی سخن می گوییم سخن به گزافه نگفته ایم . 
سپس سید عباس میرهاشمی دبیر کل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  با ارایه گزارشی از روند برگزاری این دوره از جشنواره و حضور هنرمندان در بخش های ده گانه و دبیری و داوری این رویداد گفت: یکی از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره حضور رییس جمهور در موزه هنرهای معاصر و بازدید از نمایشگاه آیینه در آیینه بود ؛ همین بازدید نگاه تصمیم گیر ان کشور را به هنرهای تجسمی جلب کرد.
او  برگزاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ۲۹ استان را یک اتفاق میمون برای هنرهای تجسمی خواند  و به بخش های ایثار و فداکاری، مقالات ، مفاخر ، طوبای زرین  اشاره کرد و گفت: هنر در هر شرایطی زنده و پویاست.
در ادامه مراسم  فیلمی از دبیرخانه جشنواره و داوری آًثار در بخش های ده گانه پخش شد.
سپس  در فیلمی محمود سالاری  معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی گفت:  امیدوارم برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر و دیگر جشنواره های هنری  از این دست به کشف استعدادهای نو و رونق اقتصاد هنر منجر شود .
هادی مظفری ، رییس شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  نیز گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در میان جشنواره های فجر جوان است ؛ اما دوستانی که جشنواره را در دوره های مختلف پیگیری کردند  می دانند این جشنواره در مسیر اعتلا و رو به جلو حرکت می کنند ،   در چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  ۲ حرکت اساسی انجام شد یکی اینکه این رویداد در موزه هنرهای معاصر و دیگر اینکه در سراسر کشور برگزار شد که نظیرش را تاکنون نداشتیم ؛ تلقی من این است که در سال های آینده خانواده هنرهای تجسمی بزرگتر و کیفیت آثار بالاتر خواهد رفت. 
در ادامه با حکم محمود سالاری معاون امور هنری سید عباس میرهاشمی به عنوان  دبیر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شد.

سپس با حضور وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی بر جایگاه  هنرمندان بخش مفاخر چون محمد بهرامی، نگارگر و سرامیست، شجاع الدین شهابی، هنرمند مجسمه سازو نقاش، علی اشرف صندوق آبادی، هنرمند خوشنویس، اسماعیل عباسی، عکاس ، رضا لواسانی و اصغر کفشچیان مقدم با اهدای نشان عالی هنرهای تجسمی و طوبای زرین جشنواره تقدیر شد .
در ادامه کتاب چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  رونمایی شد .
سپس فیلمی از مراحل تولید کتابچهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر   پخش شد.    
سپس ازفاطمه ایرانزاد و سعیده ارین به عنوان  مدیران هنری بخش تجسم  هنر تقدیر شد. 
مدیر کل فرهنگ‌  و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی به عنوان مدیر کل برتر استان ها در بخش تجسم هنر معرفی شد. 
و از غلامرضا خلیلی به عنوان مدیر برتر هنری در بخش  تجسم هنر از استان خراسان رضوی درچهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر   تقدیر شد. 
در بخش ایثار و فداکاری از مرتضی جابریان در رشته عکس و هنگامه صالح زهتاب در رشته مجسمه تقدیر شد. 
سپس برگزیدگان بخش طوبای زرین معرفی شدند. 
تصویر سازی: مریم سادات سیادت 
خوشنویسی: محمد فاتح نطنزی 
رسانه های جدید: الهه عبدالله زاده 
سرامیک: محمد رضا رونده 
گرافیک: گروه هیئت هنر متشکل از محمد رضا چیت ساز. میکائیل براتی و صادق ایلی 
عکاسی: صابر قاضی
کارتون و کاریکاتور : احسان چراغچی ایرانشاهی 
مجسمه : نسرین شاپوری آذر 
نقاشی :پریا مالمیر
نگارگری :هادی فقیهی     
         

کد خبر 1153818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha