راه حل رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه فعال شدن مساجد است

حجت الاسلام والمسلمین قاسم خانی گفت: راه حل رفع معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه فعال شدن مساجد و استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد است.

«حجت‌الاسلام و المسلمین حجت قاسم‌خانی»،  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه،  گفت: از مهمترین  راه حل های رفع معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را فعال شدن مساجد و استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد است.

امام جمعه شهرستان خوی افزود:  متولیان، هیئت امنای مساجد، روحانیت مساجد باید در بحث فعال‌سازی کانون‌های مساجد تلاش کنند.

حجت الاسلام قاسم خانی  با بیان اینکه مسجد نه تنها به عنوان یک مرکز عبادت بلکه به عنوان مرکزی برای گفتمان دینی، معرفتی و فرهنگی است، گفت: اگر خانواده‌ها برای حل مشکلات و مسائل فرهنگی، امروز دچار این دغدغه‌ها شده‌اند مسجد می‌تواند درمان دردهای جامعه باشد.

این مسئول با بیان اینکه مسجد فقط جایگاه حضور میانسالان نیست به نقش نوجوانان و جوانان در شکل‌گیری اهداف مساجد اشاره کرد و گفت: طبقه جوانان و نوجوانان بیشتر از اقشار دیگر به مسجد نیاز دارند و باید مساجد به کانون گفتمان فرهنگی نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: ورود همه اقشار جامعه به مساجد باعث می شود تا مساجد محل تحولات اساسی جامعه باشد.

امام جمعه شهرستان خوی افزود: اشتباه ما این بوده که مسجد را تک‌وجهی دیده‌ایم، در حالی که مسجد محور تحولات فرهنگی، اخلاقی و معرفتی است. ما باید پیام مسجد را در سراسر محیط زندگی، شهر، منطقه و کشور پراکنده کنیم. پیام مسجد این است که اگر از آن فاصله بگیریم، در معرض آسیب هستیم، مسجد محلی برای حل دردهای نسل جوان است.

این مسئول ادامه داد: مسجد نور است و به دل‌های تاریک می‌تابد و انسان‌ها را منور می‌کند. مسجد پایگاه فضیلت‌، معرفت، اخلاق، انسانیت، همدلی، هم‌نوایی و همدردی است. مسجد محل معرفت و شناخت خود و خداست.

کد خبر 1153874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha