درختان ریه های زمین و حیاط زندگی بشر هستند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: درختان ریه های زمین و حیاط زندگی بشر هستند چرا که تولید اکسیژن و کاهش آلاینده‌ها یکی از مؤثرترین ارزش‌ جنگل‌ها در زندگی انسان ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «نصرالله پارسه» در مراسم روز درخت کاری که با حضور مسئولان شهرستان دهلران و خانواده شهدای سلامت در بیمارستان شهدا دهلران برگزار شد، اظهار کرد: کاشت نهال در محوطه بیمارستان شهدا در روز درخت کاری به خاطر پاسداشت شهدای سلامت و تقدیر از کادر درمان در روز درخت کاری است.

 

 وی یادآور شد: فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت و صیانت باید بیش از گذشته در جامعه ما ترویج پیدا کند چرا که تغییرات اقلیمی که رخ داده ما با ید به سمت کاشت درخت برای ادامه حیاط بشریت گام برداریم.

 

رئیس اداره  منابع طبیعی دهلران تصریح کرد: هفته منابع طبیعی فرصت بسیار مناسبی برای ترویج احترام به طبیعت است که خوشبختانه اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران تلاش کرده در این هفته برنامه ای متنوع در دستور کار خود داشته باشد.

 

 پارسه یادآور شد: خوشبختانه تعامل و همکاری همیاران طبیعت و مردم با منابع طبیعی در شهرستان در حوزه های مختلف به خصوص کاشت درخت و مهار حریق در ایام تابستان ستودنی است.

 

رئیس اداره  منابع طبیعی دهلران آلودگی  هوا به خصوص گرد و غبار یکی دیگر از خطرات مهم سلامت است که مردم را تهدید می‌کند، اما درختان می‌توانند به کاهش این خطر کمک کنند و قطعا با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم بخش های زیادی از مناطق و کانون های بیابانی شهرستان را در قالب بیابان زدایی درخت کاری شوند.

کد خبر 1154630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha