حل چالش‌های شهری در گروه بهره برداری از بخش خصوصی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده بر بهره برداری از بخش خصوصی برای حل چالش‌های شهری و ارتقاء شاخص‌های حکمرانی در حوزه شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در دیدار شهردار و جمعی از مدیران شهرداری بندرعباس با اشاره به وجود نگاه سنتی به شهر بندرعباس، عنوان کرد: انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که می‌توان با ایجاد اماکن مختلف بوم‌گردی و مهمانسراهای سنتی، گردشگر زیادی را جذب کرد.

 

وی، با بیان این نکته که بندرعباس در حوزه گردشگری، ایستگاه نبوده است و نقش گذرگاه را برای مسافران ایفا کرده است، تصریح کرد: مسافر تنها برای رسیدن به مقصد خود از بندرعباس عبور می‌کند و برای خود شهر بندرعباس هدف‌گذاری نمی‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر این نکته که باید اقدامات لازم برای تبدیل بندرعباس به توقف‌گاه مسافران انجام شود، تصریح کرد: تحقق این امر باعث افزایش رونق اقتصادی مردم شهر هم خواهد شد و برای جذب گردشگر موثر نیازمند فراهم کردن فضاهای اقامتی مناسب و جذابیت‌های تفریحی هستیم.

 

عبادی زاده خاطرنشان کرد: انجام برخی فعالیت‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی است. به عنوان مثال برای اینکه اتفاق مثبتی در حوزه گردشگری رقم بخورد، باید اداره کل میراث فرهنگی‌و.... نیز پای کار بیاید.

 

وی در پایان بیان کرد: اینکه تصور شود تمام فعالیت‌ها در تمام ابعاد از جمله فرهنگی، عمرانی و ... در شهر بندرعباس توسط شهرداری انجام شود، اشتباه است و نهادهای متولی امر نیز باید خود را در انجام امور شهری مسئول ببینند.


« مهدی نوبانی »، شهردار بندرعباس نیز گفت: شهرداری نقش موثری در زندگی مردم دارد و هدف اصلی ما در مجموعه ی مدیرت شهری، خدمات رسانی صادقانه، بهینه و شبانه روزی برای تحقق هدف توسعه شهر و جلب رضایت مندی حداکثری شهروندان است.


وی با بیان اینکه در مسیر خدمت گذاری نیازمند همراهی سایر مسئولان استانی هستیم، تصریح کرد: با همراهی و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی استان می توان گام های مهمی در راستای رفع معضلات و مشکلات و ارائه خدمات بهینه به مردم برداریم.

 

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و برنامه های انجام شده در چند ماه اخیر توسط مجموعه ی شهر اشاره و بیان کرد: ساماندهی و بهسازی پارک ها و بوستان ها یکی از اولویت های اصلی شهرداری می باشد که در این زمینه روشنایی بیش از ۹۵ درصد پارک‌های ساحلی انجام شده است و همچنین ایجاد طرح های گردشگری در کنار ساحل در برنامه ی کاری شهرداری می باشد.

 

وی افزود: رنگ آمیزی جداول خیابان ها، لکه گیری آسفالت معابر و خیابان ها، ترمیم نوار های حفاری و درختکاری و کاشت گل های فصلی در بلوار های اصلی شهر از دیگر اقدامات شهرداری است.

 

نوبانی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ی ایام نوروز هستیم از حدود ۲۰ روز پیش ستاد استقبال از مهمانان نوروزی فعالیت خود را آغاز کرده و بنا داریم در ۴ نقطه سطح شهر ستاد استقبال تشکیل و به مسافران، گردشگران و شهروندان خدمات ارائه دهیم.

 

وی گفت: روشنایی پارک دباغیان با بیش ۱۰۰ پایه و همچنین پارک آزادگان نیز در دست اقدام می باشد.

 

نوبانی با اشاره به ۱۰۵ سالگی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: به مناسبت ۱۰۵ سالگی شهرداری بندرعباس جشنواره فیلم کوتاه با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مردم برگزار می شود.

 

شهردار بندرعباس در ادامه افزود: شهروندان می‌توانند از باغ پرندگان که بعد از دو سال تعطیلی، دوباره بازسازی و همچنین اضافه کردن پرندگانی به این باغ، دیدن نمایند.

 

نوبانی گفت: برای سال آینده پل پیامبر اعظم در آزاد راه شهید رجایی و پل‌ مهرگان جهت تسهیل در روند عبور و مرور شهروندان در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

 

وی در پایان بیان کرد: برای دستیابی و پیشبرد فعالیت های مورد نظر از همه ظرفیت و پتانسیل های موجود استفاده می کنیم و در این خصوص از امام جمعه محترم به عنوان پشتیبان ما در خدمت رسانی به مردم انتظار یاری و مساعدت داریم.

 

 

 

 

کد خبر 1155514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha