کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نماد عقلانیت و معنویت هستند

چرخابی با بیان اینکه کارنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نشان می دهد ظرفیت بالایی جهت ترویج فرهنگ ایثار، عبادت و معنویت دارند گفت: با تلفیق درایت و عقلانیت فرهنگی و هنری ارتقای سلامت روحی و معنوی جامعه امروز به دست خواهد آمد.

«علیرضا چرخابی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، به مناسبت ۱۸ اسفند ماه سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: در خصوص اهمیت کانون‌های مساجد مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند کانون های فرهنگی هنری مساجد نباید فراموش شوند و با کمک بسیج باید شاهد فعالیت این کانونها باشیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افزود: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این سال‌ها باعث شده دستاوردهای معنوی روحیه و فرهنگ مسجدی در سراسر کشور بیشتر شود و این موضوع ضرورت تقویت کانونهای مساجد را بیشتر میکند.

 

وی اضافه کرد: کارنامه درخشان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دزفول نشان می دهد که توانایی و ظرفیت بالایی در فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار، عبادت و معنویت در این عرصه دارند.

 

وی ضمن تقدیر از فعالیت اعضای کانونهای مساجد شهرستان دزفول تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید مرکز فعالیت‌ فرهنگی هنری کشور باشد و با تلفیق درایت و عقلانیت فرهنگی و هنری روزآمد و کارشناسانه، با روحیه و فرهنگ ایثار و معنویت از این ظرفیت جهت ارتقای سلامت روحی و معنوی جامعه امروز استقاده کرد.

 

چرخابی همچنین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را نماد عقلانیت و دیانت دانست و ابراز کرد: اگر فعالیت کانون های مساجد دقیق و برنامه‌ریزی شده باشد می‌توانند در جهان امروز نقش یگانه و خاص خود را ایفا کرده و با افزودن بر جاذبه‌های معنوی خود، پایگاه عشق و عقل برای جوانان مستعد و پرشور و معنویت‌گرا باشند.

 

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در دزفول عنوان کرد: پس از اهواز، دزفول از نظر تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در رتبه دوم است که این یک ظرفیت بزرگ فرهنگی برای این شهرستان محسوب می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در پایان یاد آور شد: کانون‌های مساجد دزفول در حوزه آموزش، پژوهش، فعالیت‌های قرآنی، هنری و کتابخوانی، اردویی فعالیت‌های مستمری داشته‌ و برخی نیز در زمینه تاسیسات، خیاطی، گلدوزی، کامپیوتر، تعمیرات لوازم و هنرهای دستی در بحث اشتغالزایی فعالیت خوبی داشته‌اند که امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت این بیشتر در سال جدید شاهد رشد بیشتر فعالیت کانون های مساجد دزفول باشیم.

 

کد خبر 1155677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha