صدور یکهزار و ۷۵۰ پروانه کسب در سال جاری 

علی میرکهنوج گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند سال جاری تعداد یکهزار و ۷۵۰ پروانه کسب توسط اتاق اصناف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی میرکهنوج» گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند سال جاری تعداد یکهزار و ۷۵۰ پروانه کسب توسط اتاق اصناف صادر شده است.

رئیس اتاق اصناف جیرفت در این باره، بیان کرد: در شهرستان جیرفت و در تمامی بخش های تابعه تعداد 9 هزار واحد صنفی در زیر مجموعه 26 اتحادیه صنفی فعالیت دارند.

وی افزود: از این تعداد بیش از ۸ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب بوده و سایر واحدهای صنفی توسط بازرسین اتاق اصناف و مدیران اجرایی بازدید شده و روند صدور پروانه کسب آنها ادامه دارد.

میرکهنوج ابراز کرد: در سال جاری بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفته و تعداد ۸ هزار و ۴۵۱ اخطاریه توسط بازرسان اتاق اصناف صادر شده است.

رئیس اتاق اصناف جیرفت ادامه داد: علاوه بر این نیز در این مدت تعداد ۴ هزار و ۹۲۸ اخطار با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی برای واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و تمدید پروانه صادر شده است که در طول سال منجر به صدور صورتجلسه پلمب ۳ هزار و ۴۵۲ واحد صنفی شده است.

وی با اشاره به تلاش مداوم بازرسان اتاق اصناف در شهرها و بخش های تابعه شهرستان جیرفت، خاطرنشان کرد: بازدید از واحدهای صنفی به منظور کنترل قیمت ها و بررسی توزیع اقلام ضروری و سایر مایحتاج مردم با جدیت ادامه داشته است و در همین رابطه تعداد۵۵۰ پرونده واحد صنفی متخلف دارای تخلفات صنفی گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و... به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

میرکهنوج با بیان این مطلب که رسیدگی به شکایات مردمی در اولویت ماموریت های واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف قرار دارد، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد شکایات بررسی شده مردم ۲ هزار و ۱۷۵ مورد است.

رئیس اتاق اصناف جیرفت تصریح کرد: در سال جاری ارزش ریالی پرونده های ارسالی به تعزیرات حکومتی ۲۳ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال و لزوم خرید مردم برای شب عید، ابراز کرد: بازرسی از واحدهای صنفی شدت گرفته است و تا پایان ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ این بازرسی ها ادامه دارد..

میرکهنوج ضمن درخواست از همکاران و کسبه، اظهار کرد: علیرغم همه مشکلات در این شرایط سخت اقتصادی بیش از پیش مراعات حال مشتریان را کنید.

رئیس اتاق اصناف جیرفت در خاتمه عنوان کرد: مردم شهرستان جیرفت می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، امتناع از فروش و... با شماره تلفن 03443316552 واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف جیرفت تماس گرفته و یا گزارش خود را کتبی تحویل دهند و مردم مطمئن باشند در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی می شود.

کد خبر 1156340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha