بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موسسه فرهنگی، سینمایی«سکانس فیلم» یاسوج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین هنری و سینمایی و فرهنگی، مطبوعاتی از موسسه فرهنگی، سینمایی «سکانس فیلم» بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز در بازدید از موسسه فرهنگی، سینمایی «سکانس فیلم» شهر یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط این موسسه، اظهار کرد: معمولا چنین حرکت هایی که در مجموعه علیرغم مشکلات متعدد مالی و اقتصادی صورت می گیرد، همت بزرگ و جهادی می‌طلبد تا همه عوامل دست به دست هم بدهند و کار را به پیش ببرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید که معاونین فرهنگی، مطبوعاتی و هنری و سینمایی حضور داشتند، گفت: وقتی هنرمندان قصد تولید یک اثر هنری را دارند، نیازمند همتی بوده که در بسیاری از جاها این همت دیده نمی‌شود، یعنی چنین پشتوانه و اراده‌ای فردی را ندارند.

 

وی در ادامه، به اهمیت بحث فیلم مستند اشاره کرد و ادامه داد: گاهی یک اثر سینمایی معرف تاریخ یک ملت است و ما هر اندازه از گذشته و داشته های خود یا در تاریخی که توسط مورخان مکتوب می‌شود یک اثر سینمایی تولید کنیم، تاثیرگذاری لازم را در سطح جامعه خواهد داشت.

درخشان خاطرنشان کرد: بسیاری از فیلم هایی که بر اساس یک اتفاق تاریخی گذشته امروز به نسل جدید و جامعه امروزی معرفی می‌شوند، بر اساس تاریخ به یک اثر سینمایی تبدیل شده و برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود.

 

این فعال فرهنگی و رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد اهمیت سینما را یک واقعیت دانست که بر کسی پوشیده نیست و افزود: سینما در ایران رشد خوبی داشته و هم اکنون سینمای ما تبدیل به یک صنعت شده است.

 

وی جشنواره فیلم فجر را محل نمایش فیلم های برجسته کشوری دانست و تاکید کرد: در این جشنواره متوجه می شویم که مسئله سینما در کشور نه تنها در عرصه فرهنگ و هنر، بلکه برای حاکمیت یک نظام و مملکت یک مسئله مهمی است، زیرا سینما می تواند یک مملکت را به قله های بالا برده یا رو به زوال ببرد.

درخشان با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شرایط ساختاری در زمینه حمایت، نظارت و مالی از موسسات دریغ نخواهیم کرد، گفت: بخشی از فعالیت های موسسه به ویژه در زمینه آموزش باید از طریق انجمن سینمای جوان تقویت شود، زیرا در استان کهگیلویه و بویراحمد باید اولویت و اساس کار بحث آموزش باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی را یک مسئله مهم و اولویت جدی امروز در جامعه دانست و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده با تولیدات سینمایی سینماگران و هنرمندان در حوزه آسیب های جامعه، بخشی از این مشکلات را به تصویر کشیده و در راستای کاهش آنها گام برداریم.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هاشم کریمی، زرین تاج و سایر هنرمندان موسسه فرهنگی، سینمایی «سکانس فیلم»، از هنرمندان این موسسه فرهنگی، سینمایی با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد.

 

 

کد خبر 1156465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha