مراسم گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی و اختتامیه هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» برگزار شد

مراسم گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی و اختتامیه هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» با حضور مقامات کشوری و استانی در سالن شمس عطار اردبیلی مجموعه فرهنگی فدک امروز ۲۱ اسفندماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مراسم گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی و اختتامیه هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» با حضور مقامات کشوری و استانی در سالن شمس عطار اردبیلی مجموعه فرهنگی فدک امروز 21 اسفندماه برگزار شد.

 

این مراسم فرهنگی با حضور «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان، «محمد مهدی دادمان» رئیس حوزه هنری کشور، «مهدی رمضانی» دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور، «علی نیکزاد» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان و مدیران دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان برپا شد.

 

قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، تک نوازی و تک خوانی گروه هنری طهورا و اجرای گروه سرود کانون فرهنگی هنری الهادی (ع) از دیگر بخش های این مراسم بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

 

در پایان این مراسم از خوشنویسان برجسته کشور و برگزیدگان نهایی هنرواره تجلیل و یکی از کتاب جدید منتشر شده در خصوص اشعار نظامی گنجوی توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز رونمایی شد.

 

برپایی نمایشگاه آثار ارسالی به هنرواره در جنب این اختتامیه و بازدید علاقمندان هنردوست از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

در این مراسم، «امیر رجبی» با اشاره به اینکه اساتید برجسته خوشنویسی ایران مشارکت بسیار خوبی در این هنرواره داشتند، گفت: 339 اثر از هنرمندان خوشنویسی سراسر کشور به این هنرواره ارسال شد که از این تعداد 182 اثر در بخش نستعلیق و 157 اثر در بخش شکسته نستعلیق مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

 

مدیر کل حوزه هنری استان اردبیل تصریح کرد: این هنرواره با سه بیت مشهور نظامی گنجوی در خصوص کشورمان ایران که به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مطرح شده بود، فراخوان تنظیم شد و مورد استقبال هنرمندان حوزه خوشنویسی کشور قرار گرفت.

کد خبر 1156836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha