۱۰۱ تعاونی جدید در استان لرستان تشکیل شد

جهانی با بیان اینکه امسال تعداد ۱۰۱ تعاونی جدید امسال در استان تشکیل شده است، گفت: یک هزار و ۲۰۶ فرصت شغلی نیز در این راستا ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی جهانی» امروز(21 اسفند) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال با وجود تعهد استان برای تشکیل ۴۵ تعاونی، اما ۱۰۱ واحد تعاونی خدماتی، توزیعی ، تولیدی و دانش بنیان با عضویت یکهزار و ۵۷۵  نفر فعال شد.

 

وی افزود: تعاون یکی از حوزه های مهم اقتصادی کشور است که باید در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی جدید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: با تجمیع سرمایه های خُرد و تقویت  فرهنگ کار گروهی، موجب افزایش فعالیت مردم در بخش اقتصادی می شود.

 

جهانی به بازار فروش تعاونی های استان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۹ هزار و ۶۴۷ دلار از محصولات تعاونی استان به خارج از کشور صادر شده است.

 

وی همچنین با تاکید بر نظارت مداوم و مستمر بر فعالیت تعاونی های استان ادامه داد: طی ۶ ماهه نخست سالجاری  ۸۱۲ مورد بازرسی و نظارت  از واحدهای تعاونی استان انجام شد و کارشناسان اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی، ۲۵ هزار و ۴۸۰ نفر ساعت آموزش‌های عمومی، تخصصی، حقوقی و مدیریتی برای تعاونگران لرستانی ارائه کرده‌اند.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: سه هزار و ۱۲ تعاونی در لرستان فعالیت دارند و ۳۸ هزار نفر در این واحدها مشغول بکار هستند.

کد خبر 1156902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha