مفهوم مسئولیت اجتماعی راهی برای التیام آلام جامعه است

محبی گفت: هر جا زخمی و دردی وجود دارد مفهوم مسئولیت اجتماعی به عنوان مرهم و برون رفتی جهت التیام آلام جامعه به ذهن متبادر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهیلا محبی» امروز (یکشنبه 22 اسفند) در جلسه کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه های این اتاق که با حضور اعضای آن و مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس در این اتاق برگزار شد، گفت: هر جا زخمی و دردی وجود دارد مفهوم مسئولیت اجتماعی به عنوان مرهم و برون رفتی جهت التیام آلام جامعه به ذهن متبادر می شود که لازم است این مفاهیم خارج از هرگونه اجبار و اکراه و تعاریف قانونی ترویج و جانمایی فرهنگی صحیح در جهت اصلاح و درمان ریشه ای و ساختاری محقق شود.

رئیس کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس گفت: تکالیف و مسئولیت های اجتماعی از دیرباز در قالب امور خیر و بشردوستانه بدون چشمداشت و خارج از چارچوب و مقررات در ابعاد ملی و مذهبی وجود داشته است.

وی افزود: با وجود آنکه تامین رفاه و تامین معیشت، عدالت اجتماعی و کاهش آسیب ها بر عهده دولت ها و حاکمیت است انسان ها بواسطه نهاد پاک فطری خودشان وظایف و مسئولیت هایی را برای خودشان تعریف و تبیین می کنند که همان سرآغاز مسئولیت پذیری اجتماعی است، که لازم است در ابعاد و اشکال مختلف فردی، اخلاقی، بنگاهی مورد توجه خاص قرار گیرد.

محبی اظهارداشت: با تغییر نگرشها به سمت توسعه و پایداری در آن کنش ها و فعالیت ها را اجتماع محور سیاستگذاری کنند که انتفاع آن به کل جامعه و انسان ها منعکس شود و به همین منظور تلاش جهت نهادینه کردن این موضوع ضروریست.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: علاوه بر مدل شهروندی و فردی به عنوان استراتژی سازمانی  و حکمرانی شرکتها و بنگاهها جا خوش کند تا شاهد نتایج ایده آل از آن باشیم.

وی با انتقاد از تحمیل وظایف حاکمیتی بر دوش خیرین و اخذ مبالغی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی بنگاه ها بدون رضایت و طیب خاطر را منجر به ازبین رفتن حمایتها دانست و در  سیاست گذاری های احتمالی خواستار توجه و دقت کافی در این زمینه شد.

کد خبر 1157186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha