آئین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام

آئین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با حضور «سید محمد هاشمی» معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز با حضور «سید محمد هاشمی» معاون حقوقی امور مجلس  و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و « محمدسبحان حسنی»  معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان ایلام برگزار شد.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این مراسم با بیان اینکه اظهار کرد: آنچه در استان ایلام در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه افتاده است بدون همکاری و تعامل هنرمندان و اصحاب رسانه و فرهنگ دوستان و تلاش همکاران خدوم این اداره کل و تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی و حمایت مسئولان ارشد و مساعدت مسئولان ملی میسر نبوده است.

 

«عمران خودآموز» ابراز کرد:  خوشحال هستیم که ایلام بدون سینما، ایلام بدون نگارخانه، ایلام بدون تماشخانه  و ایلام بدون هنرستان هنرهای زیبا،  امروز  نه یک پرده سینما بلکه ۴ پرده ثابت و سیار سینما، نه یک هنرستان و دو  هنرستان هنرهای زبیای دختران و پسران، نه یک نگارخانه، چندین نگارخانه و یک تماشاخانه تخصصی در مرکز استان دارد و امید است با افتتاح مرکز پردیس سینمایی امید در استان، میزان پرده های سینمایی استان به بیش از ده پرده سینما افزایش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه  در این سال های اخیر که قیچی شیوع کرونا و تحریم ها، وضعیت  اقتصادی و اعتباری دولت را با مشکل مواجه کرده بود، با پایمردی اصحاب فرهنگ و هنر و به ویژه اصحاب رسانه، امید و پویایی را به جامعه هدیه داد، گفت: حمایت و نظارت این سال های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «ایران تنها تهران نیست» گسترش بیشتری یافت  و موجب شد که تعداد بیشتری از هنرمندان در سراسر کشور از مزایای فرهنگی و تسهیلات و خدمات در سطح کشور بهره مند شوند.

 

خودآموز  با بیان اینکه نشاط اجتماعی لازمه و پیش نیاز جامعه سالم و پویایی است، ابراز کرد: در طول این سالها تعامل بسیار گسترده ای با دستگاه های مختلف فرهنگی و اجرایی وجود داشت و نتیجه این تعامل و هم افزایی  این بود که  هیچ برنامه هنری و فرهنگی در استان تعطیل نشد و  فعالیت های فرهنگی و هنری در استان با قوت بیشتری دنبال  و فضایی  آرام و کم حاشیه  در استان تجربه شد.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه فرهنگ بومی  پیش نیاز صیانت از فرهنگ ملی  و فرهنگ عمومی است، افزود: نگاه سلبی و حذفی در فرهنگ  و هنر جایی ندارد و راهگشا نیست و  باید نگاه ها ایجابی و ناشی از تعامل و همکاری می توان در راستای  از طرفیت بی بدیل اصحاب فرهنگ و هنر با تعامل هرچه بیشتر بهره برد.

 

وی با بیان اینکه سیاست برون سپاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری در این مدت با تعامل اصناف و انجمن های فرهنگی و هنری اجرا شد، گفت: مطبوعات و رسانه های استان از تاثیرگذاری زیادی در سطح جامعه برخوردار و دارای تعامل زیادی بود و  علی رغم سلیقه سیاسی ارشاد را فرهنگی اداره کرده و ترکیب همکاران همگرا و با وحدت رویه در وظایف محوله انجام وظیفه کردند.

 

مدیرکل جدید فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان ایلام در این مراسم،  اظهار کرد: امید است با  هم اندیشی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان، جوانان پاک و نجیب انقلابی، زمینه های فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای صیانت از ارزش ها و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی  فراهم شود.

 

« علی هوشمند»  با اشاره به ترسیم نقشه راه و تحول فرهنگی استان با تکیه بر اندیشه های ناب  و ارزشمند نخبگان  علمی و فرهنگی در مسیر گام دوم  انقلاب، ابراز کرد: بهره مندی از مرز مشترک استان با عراق با توجه  به اشترکات دینی، فرهنگی و مذهبی و استفاده از اشتراکات بی بدیلی اربعین حسینی برای تعامل و تبادل فرهنگی برای  توجه به اقتصاد فرهنگی یکی از اولویت های برنامه های حوزه فرهنگ و هنر استان خواهد بود.

 

وی با اشاره به توجه به زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر استان، ابراز کرد: توجه به نخبگان فرهنگی و هنری، پاسداشت هنر اصیل ایثار و شهادت، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری امیدآفرین و نشاط اور متناسب با فضای استان و تعامل و همگرایی با مسئولان استانی و ملی و بهره گیری از ظرفیت بزرگ شورای فرهنگ عمومی استان از دیگر برنامه های مد نظر در فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان خواهد بود.

 

کد خبر 1157275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha