سامانه هوشمند امداد یک حرکت موثر در جهت رسیدگی بهتر و سریعتر به مددجویان است

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: سامانه هوشمند امداد( سها ) یک حرکت موثر در جهت رسیدگی بهتر و سریعتر به مددجویان؛ که نیازمندان یا مددجویان از طریق این سامانه می توانند بدون نیاز به مراجعه حضور در کمیته امداد، نیازهای خود را ثبت کنند.

«سیدمهدی عبادی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در حوزه خرید، احداث و تعمیر مسکن اقدامات بسیار خوبی از سوی کمیته امداد امام خمینی انجام شده است، گفت: پروژه ۶ هزار واحدی که سه سال پیش به امضای رییس وقت کمیته امداد رسید، سه هزار واحد تحویل داده شده که از این میزان یکهزار و ۴۱۸ واحد سال ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل داده شد.

 

عبادی از انجام یکهزار و ۴۷۷ مورد تعمیرات مسکن از سوی کمیته امداد در استان خبر داد و افزود: برای گاز کشی و لوله کشی گاز نیز هم اکنون ۵ میلیون تومان وام بلاعوض و ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه در استان پرداخت می‌شود که ۳۰۵ مورد برای امسال انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه پرداخت وام‌های خوداشتغالی به مددجویان جهت توانمندسازی افراد، ۱۱ هزار و ۴۶۷ فرصت شغلی تعهد داشتیم که ۱۴ هزار مورد با رشد ۱۲۲ درصدی انجام شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: در راستای اشتغال زایی مددجویان،  ۴۰۸ میلیارد تومان منابع بانکی داشتیم که تاکنون ۳۶۸ میلیارد تومان جذب شده و ۸ هزار و ۱۲۹ مورد وام تاکنون پرداخت شده است.

 

وی از راه اندازی سامانه هوشمند امداد( سها ) در استان به عنوان یک حرکت موثر در جهت رسیدگی بهتر و سریعتر به مددجویان یاد کرد و خاطرنشان کرد: با این سامانه امروز نیازمندان یا مددجویان هر درخواستی دارند از طریق این سامانه می توانند بدون نیاز به مراجعه حضور در کمیته امداد، نیازهای خود را ثبت کنند.

 

عبادی بیان کرد: در بخش صدقات، کیو آر کد ایجاد شده است و افراد با یک بار اسکن کردن می توانند صدقه خود را پرداخت کنند.

 

وی افزود: در جهت فقرزدایی یکی از راهکارهایی که می تواند تا حدی خوبی به رفع فقر کمک کند، اجرای پنل های خورشیدی است که خانواده ها تا ۲۰ سال می توانند درآمد ماهیانه در حدود ۹۰۰ هزار الی یک میلیون تومانی را داشته باشند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه  قالیبافی توانمندی های زیادی در استان وجود دارد گفت:  در استان کارگاه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که در این راستا هم اکنون ۲۴۵ بانوی سیستانی به این حرفه در قالب ۶ راهبر شغلی فعالیت دارند و برای سال آینده مجوز ۳۰۰ مورد گرفته شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از تقویت نُخیلات منطقه سیستان به عنوان اقدام موثر دیگری یاد کرد و افزود: تیم‌های کارشناسی بر روی این قضیه کار کرده و ۴۵۰ نفر نخل در سیستان به سمت باربری خواهیم رساند

کد خبر 1157837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha