همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم  به کار خود پایان داد

هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت عصر امروز در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شیستان از قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز(سه شنبه

۲۴ اسفند) در این همایش با برشمردن ابعاد مختلف فرهنگ انتظار در روایات اهل بیت و سیره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) گفت: انتظار یک حرکت خنثی نیست بلکه نیازمند عمل، اقدام و شناخت امام زمان برای شناخت خود و جامعه است تا زمینه برای تربیت نیرو‌های یاریگر و فعال در عصر غیبت فراهم شود.

 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری انتظار واقعی را راهی برای رسیدن انسان به کمال سعادت دانست و ادامه داد: تعاریف اشتباه و کج فهمی ها، انتظار را تحریف می‌کند و اگر مسلمان واقعی به تذهیب نفس، اخلاق پسندیده، تربیت نسل جوان، خودسازی فردی و اجتماعی توجه و اقدام عملی داشته باشد، در مسیر واقعی انتظار گام برداشته است.

 

وی وجه دیگر انتظار واقعی را ایستادگی در مقابل دشمنان و جهاد در راه حفظ اسلام و تشیع  عنوان کرد و گفت: منتظر واقعی بی تحرک و بی مسئولیت نیست بلکه امیدوار با عمل و اقدام در جبهه دشمن شناسی و قیام و نجات اسلام و مسلمان‌ها حرکت می‌کند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، داشتن روحیه مسئولیت اجتماعی را از ویژگی‌های منتظران واقعی دانست و افزود: امام خمینی (ره) می‌توانست تنها به عبادت و راز و نیاز و سلوک فردی بپردازد، اما ایشان تنها به خودسازی فردی بسنده نکردند و در کنار آن با توجه به مسئولیت اجتماعی در مسیر انتظار حرکت کردند.

 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: مهدویت و انتظار جزء مبانی انقلاب اسلامی است که امروزه زمینه ساز ظهور حضرت مهدی موعود (عج) است.

 

کد خبر 1158252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha