افزایش ۲۲  هزار و ۲۲۶ واحد  شاخص کل بورس

­شاخص کل بورس در آخرین روز کاری بازار سرمایه با ۲۲ هزار و ۲۲۶ واحد افزایش بر روی عدد یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد ایستاد که در مقایسه با روز کاری قبل ۱.۶۵ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 28 اسفند) آخرین روز کاری بورس در سال جاری با رشد 10051 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 355 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که ­شاخص کل بورس در آخرین روز کاری بازار سرمایه با ۲۲ هزار و ۲۲۶ واحد افزایش بر روی عدد یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد ایستاد که در مقایسه با روز کاری قبل ۱.۶۵ درصد رشد داشت.

 

شاخص هم وزن نیز با ۵ هزار و ۴۷۲ واحد رشد بر روی عدد ۲۱۷ هزار ۲۸۴ قرار گرفت که نسبت به روز کاری قبل ۱.۶ دهم درصد افزایش داشتد. نمادهای فولاد، فملی، شستا، وبملت، شپنا، خودرو و شبندر بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص کل را داشتند. همچنین نمادهای شستا، شپنا، شتران، فولاد، خپارس، فملی و شبندر جزو پر تراکنش‌ترین نمادها در بازار معاملات امروز بود.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، خودرو، شستا، شپنا، شبندر، شتران به ترتیب با 1397، 1003، 862، 821، 560، 505 426 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خپارس - پارس‌ خودرو، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي، كالا - بورس كالاي ايران و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بیشترین میزان ورود پول حقیقی‌ها به گروه‌های صندوق قابل معامله، بانک، خودرو، نفتی، شیمیایی و کمکی به نهادها اختصاص داشت و معامله گران بازار سرمایه در آخرین نوبت کاری بورس ۶ میلیارد و ۸۱۵ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بیش از ۳۴۴ هزار نوبت خرید و فروش کردند.

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 25 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۸۰۸ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، به یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۷۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۰۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۱۸ واحدی، به رقم ۳۳۰ هزار و ۵۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۶۲۶ واحدی، عدد ۳۴۲ هزار و ۸۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۳۹ واحدی به رقم ۲۱۳ هزار و ۸۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۴۱۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۸۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۶۲۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۶۰۰۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 25 اسفند بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، فملی، خودرو و مبین با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، پارسان، کچاد و ومعادن تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 25 اسفند بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری‌ سایپا) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای مبین، خگستر، ورنا و بفجر بود. همچنین نماد معاملاتی تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی‌) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، غبشهر، سپید و کدما قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۱ هزار و ۸۷۰ نوبت معامله و به ارزش ۹۹ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1158577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha